Vallning

Datum:
Fyy vad ball hon är min lilla fiz! 
Idag var vi ute hos fåren och vallade. Diza vallade för nån vecka sen annars har hon inte vallat sen hösten 2013. Hon fick valla på 3 baggar, som inte hade så mycket respekt för henne... Men hon kämpade på och hon är ju faktiskt himla duktig tycker jag. Min lilla tjej, hur kaxig hon kan vara inne i fårhagen :P Hur som helst har hon utvecklats på många sätt! Förut la hon sig aldrig när jag sa till, numera lägger hon sig, det tar dock lite tid ;) Och förut när hon inte vallade utan bara kollade på, var hon galen, nu kan hon ligga lös bredvid mig! :) Riktigt kul! :)
 
Saga var helt galen medan Diza vallade, så vi släppte lös henne för att se om hon ville valla. Men det verkar inte vara något för lilla damen, hon är nog bara avundsjuk för att syrran får göra något som hon tycker är skoj ;) 
 
Bild från förra året...
 

Imorgon ska vi gå långpromanad med några hundkompisar. Det ska bli riktigt mysigt! Vi ser även fram emot söndagen, då ska vi tävla officiellt för första gången i år. Två lopp var för tjejerna blir det!

Kommentera här: