Kumla - Dag 1

Datum:
Såsom vi har längtat och taggad tills denna tävlingen, oså kul det var! Det var 4 individuella starter i Askersunds ridhus, det var Kumla som ordnade tävlingen. 
 
För att sammanfatta dagen innan jag går in på detaljer av varje lopp, så skulle jag vilja säga att det var en bra dag och att jag är jättenöjd! Tuff konkurrens och många starter, även ganska enkla banor vilket gjorde det svårt att hamna i toppen då det verkligen gäller att ha en snabb hund. Hade önskat lite svårare banor, men dessa banor var ändå roliga :)
 
Första loppet - Agility A
Dagens bästa lopp från vår sida! Diza var jättetaggad! Satte konktaktfälten så fint och gungan satt som en smäck! Även mina blindbyten funka super och jag kände mig inte ivägen för henne, framsteg! Vi slutade på en 14e plats :)
 
Andra loppet - Hopp A
Detta loppet är jag inte särskilt nöjd med, eller jo delar av det var helt okej... Jag gick banvandringen och sen hade jag startnummer 82, en hel del väntan alltså! Kändes inte riktigt som att jag hade koll på banan när jag hade väntat så länge. En vägran på en tunnel i det här loppet. Två gånger var Diza påväg att sticka till tunnlar hon inte skulle ta, o när jag ropade på henne så kändes det som att hon blev lite besviken över att hon inte fick ta någon av tunnlarna när hon hade sugit bra till de själv hahah. Men jag vet inte :P
 
Tredje loppet - Hopp B
En nolla! Detta loppet kändes jättebra! Diza hade bra fart och det mesta kändes stabilt o bra!
 
Fjärde loppet - Agility B
Diza var jätteduktig i det här loppet. Tyvärr var inte matte lika duktig ;) Hon tog kontaktfälten och vi var påväg mot hindret efter det när jag kom på att "Oj, hon ska ju runda det här hindret". Så ja, det blev lite kaos. Mitten av loppet var helt okej, sedan kändes det lite halvdant på slutet igen. Men jag tror att både Diza och jag var väldigt trötta, 4 lopp tar på krafterna.
 
 
 
 
Nu laddar vi om inför 4 laglopp med vårat lag "Agility- Run for Fun" imorgon :D

Kommentera här: