Tävling, träning, kurs, bilder

Datum:
Asså i lördags... HUUR KUL VAR DET INTE??? 5 hundar som skulle köras o det var skitkul på ren svenska. Det gick riktigt bra också, så det var himla kul. Diza vann 2 av 3 lopp, på tunnelracet fick vi två vägringar. Hobbe vann alla sina 3 lopp! Casper o Jeff fick en varsin 2:a plats och Fia fick ingen placering :P Men Fia var med mig på banan hela tiden, vilket var kuuul! Sen var vi kanske inte riktigt överens om vilka hinder vi skulle ta och vilka vi inte skulle ta, menmen ;) Blev lite intervjuad också för Lindenytt, ni kan läsa det HÄR om ni vill :) Det var jättekul o tävla med så många hundar, trots att jag knappt hann vila nåt i mellan haha :P Iallafall inte när det bara var två hundar imellan :P
 
 
 


 
 
Idag hade jag en sån himla chill dag i skolan, vi började 9.45 och hade orienteringsprov. Efter provet slutade vi! Imorgon har vi vårat sista nationella prov också, så skönt att allt det är över! Efter det tror jag faktiskt inte vi har några mer prov överhuvudtaget, det nationella imorgon blir nog det sista jag har i 9:an... SÅ GALET SKÖNT! Dock har vi haft det ganska lugnt nu med övriga prov och inlämningsuppgifter eftersom vi har haft så mycket nationella prov, men nu har lärarna kommit på att vi har mycket kvar att göra i 9:an på kort tid... = En massa inlämningsuppgifter och liknande. Men snart är det äntligen sommarlov, helt sjukt vad fort tiden har gått.
 
Känns som att jag inte har tränat med Diza på jättelänge, men det har varit så dåligt väder! Regnet har bara vräkit ner och jag vill inte att Diza ska skada sig! På lördag ska vi tävla i lag och på söndag så kör vi 4 individuella lopp, så jag skulle vilja att vi hann träna något innan det! Men vill låta henne vila på fredagen, vilket betyder att vi måste träna imorgon. Så vi får hålla tummarna för fint väder och för att planen torkar upp en hel del, för det är dygnsurt där just nu.
 
Justee, igår hade jag kurs igen! Det hade regnat hela dagen, så vi hade tur att det var uppehåll under kursen, dock var ju somsagt planen dygnsur.. Menmen. Vi hade samma upplägg den här gången, det vill säga att vi delade upp gruppen och jag introducerade nya hinder. Hindrena som jag introducerade var långhoppet och gungan. Långhoppet är ju inte särskilt svårt för någon, det skiljer sig ju inte så mycket från ett vanligt hopphinder. Gungan började jag med att de fick ha skoj med sina hundar i närheten av gungan medan jag "smällde" ner gungan i backen. Så de fick vänja sig vid ljudet, som tur var så verkade ingen speciellt rädd för det. Sen fick de locka upp hunden på gungan medan jag höll i den och så fick de sakta åka ner. Det funkade jättebra faktiskt :) 
 
Tänkte visa lite bilder på Schomi och Lykke som jag tog när de vallade för några dagar sen.Tyckte de blev helt okej :) Lykke blev så snygg på bilderna tycker jag!
 
 
 
 
Älskar sista bilden haha :P 
 
Blogga stod ganska långt upp på min att-göra-lista idag, check på den nudå. Nu ska jag snart gå ut med hundarna, plugga och mejla lite. Vi ses!
 

Kommentera här: