Ny design och träning x2

Datum:
Halloj!
Nu när jag faktiskt har kommit igång och bloggat lite igen så tyckte jag att det behövdes en ny design! Var inte alls nöjd med den förra, så jag gjorde helt enkelt en ny :) Denna blev jag nöjdare med och jag hoppas att ni också gillar den :) Har även lagt till fliken "2015", där finns årets mål och våra tävlingar som vi har inplanerade. Har även lagt till fliken "länkar", så om ni vill att jag ska lägga till eran blogg eller liknande så är det bara att säga till! Mejla mig på [email protected] isånafall! Då godkänner ni även att jag lånar någon av era bilder för att ha de på min "länksida". 
 
Planen för bloggen just nu är att inte låta den stå ouppdaterad så långa perioder som det har varit nu ett tag. Uppdatering minst en gång i veckan känns bra att ha som mål. Men helst fler gånger :) Men vill dock inte känna det som något tvång, utan jag tänker blogga när jag känner att jag har lust! 
 
 
Idag åkte jag upp till klubben vid 12-tiden för lite träning! Planen var att bara träna litegrann med Diza och det gjorde jag också. Vi körde igenom kontaktfälten och de satt som en smäck! Superfina var de! Hon sprang på bra ända ner och tvärstannade vid sluten! Det tycker vi om! Hoppas att hon har dessa fina kontaktfälten i helgen! Sedan körde vi igenom slalom några gånger. Även det satt. Det var inga problem med det! Jag körde på båda sidorna och lämnade henne, testade lite ingångar oså. Skönt att både kontaktfälten och slalomet satt varje gång, känns härligt inför helgens tävlingar! 
 
I helgen ska vi alltså tävla i Askersunds ridhus. Sista inomhustävlingen för iår! Skönt att äntligen få komma ut och tävla sen! På lördagen är det 4 individuella lopp och på söndagen 4 lopp med laget. Så vi har totalt hela 8 lopp att se fram emot! Målen inför de individuella loppen är att känna mig samspelt med Diza och lite på henne. Sen ska vi springa fort som satan och ha kul också ;) Kontakfälten bara måste sitta också! Jag har ungefär samma mål inför lagloppen också, men där förväntar jag mig stabila nollor av mig och Diza. Hoppas det blir så också ;) Det ska bli jättekul att tävla lag igen, det var ett tag sen! Men ser nog mest fram emot de individuella loppen och jag hoppas på riktigt kluriga men roliga banor!
 
På kvällen fick jag ett sms från Phetra om att hon skulle träna och om jag ville hänga på. Så jag tog med mig Saga denna gången, för att spendera lite mer tid på agilityplanen :) Saga tyckte att det var kul och få träna lite! Hon var allmänt glad och positiv hela tiden, sötnöten. Jag hjälpte även Phetra lite, vilket var jättekul! Så kul när man ser sådan stor förbättring av små tips! Tillslut så satte de banan jättefint!
 
Nähäppp, nu ska jag snart gå ut med hundarna o sen gå o lägga mig! Planerna inför imorgon är inte särskilt stora. Diza får vila upp sig inför helgen. Blir kanske bara någon längre promenad eller så, vi får se!
 
TB från i sommras...Älskade Fizen, hon trivs längst upp på pallen <3
 
 
Julia

Lycka till på tävlingen! :D

Svar: Tack så mycket! :D
Nea Dahlberg

2015-04-10 @ 06:08:06
URL: http://monstertassar.weebly.com

Kommentera här: