Att ha en egen hund

Datum:
Fick en kommentar som jag tänkte ta och svara på :)
Vad skoj med en egen vovve! 
Nu ska jag försöka förklara hur jag har det ;)
Ville är mer familjens hund medan Saga & Diza är mina egna hundar. Men bara för att det är mina hundar så är inte allt anvsvar bara på mig att ta hand om de här hemma. När jag är i skolan och mina föräldrar jobbar så tar min mormor och morfar hand om hundarna, och om jag ska sova över hos någon eller ska bort så tar mina föräldrar hand om hundarna. Så jag har inte allt ansvar själv, och alla hjälper till mycket. Jag är faktiskt väldigt tacksam över att jag får så mycket hjälp från alla håll, annars skulle inte jag kunna ha mina hundar. 
Stressigt med skolan, njaa, det beror på hur du menar :P Jag försöker lägga upp allt som har med skolan att göra på ett smart sätt, och planera, så att jag hinner göra allt jag vill med hundarna. Om man pluggar inför ett prov är det faktiskt riktigt skönt att ta en paus o gå en promenad med hundarna, andas lite helt enkelt, för att sen gå tillbaka till pluggeriet med massa ny energi :)
Jag tycker absolut inte att man blir fängslad hemma! Om man t.ex måste hem och gå ut med vovven så är det ju bara att man är hemma hos sig. De flesta av mina kompisar tycker bara att det är kul att få gå ut med hundarna :) Så det tycker iallafall inte jag är något problem :) 
 
Så om man har det som jag har det, är det inte sån stor skillnad från att ha en "familjehund" och en "egen hund". Det är ju dock mycket roligare med en egen hund! Hoppas du fick ett någorlunda bra svar på dina frågor och Lycka Till med vovven till sommaren! :)
 

Kommentera här: