Diza är i klass 3! Ofattbart!

Datum:
Diza... Finner inga ord för denna hunden. Min lilla drömhund <3 Vid 7 månaders ålder kom hon hem till oss. Hon kunde ingenting och var väldigt osäker. Varje hinder har vi fått kämpat med i agilityn, speciellt balanshindrena. Till och med ett hopphinder med bommen nere har hon varit rädd för att kliva över. Det kan man inte tro när man ser min lilla tjej flyga över banan idag! Agilityn har verkligen gett henne självförtroende och ja, lite kaxig kan hon till och med vara ;) 16 November 2013 tävlade vi för första gången. Det var inte så mycket tävlingar då på vintern, men när våren började komma så fick vi ganska snabbt ihop pinnarna i hopp (totalt 7 st). Agility tog lite längre tid, men till slut fick vi ihop 3 pinnar där och flyttade upp till klass 2. Debuten i tvåan gick super och vi vann hopp-klassen och kom 2:a agility. Nästa tävling vann vi en hopp klass och en agility klass! Vi var skrämmande nära klass 3... Nu, senaste tävlingen vann min lilla skitunge både agility och hopp klassen, ni förstår nog vad det betyder ;)

Om ni inte fattar så, MIN LILLA DIZA ÄR I KLASS 3!!!! Ca 7 månader från att vi debutera är vi i klass 3. Ofattbart. Galet. Förbannat kul. Det finns många ord att beskriva det med ;) Men jag är så himla stolt över min lilla tjej, och faktiskt lite över mig själv också. För vi har ju gjort det här tillsammans, hon och jag. Som ett team. Ett team som tycker det här med agility är förjävla kul!



Foto: barac.se


Diza kommer få köra klass 2 nu under guldagility, men sen efter det så tror jag att jag flyttar upp henne till trean.
Sara

Har sagt det förr och jag säger det igen- NI ÄR SÅ GRYMT BRA! INSPIRATION FÖR MIG!! :D ♥

Svar: Har sagt det förr och jag säger det igen - TUSEN TACK SÖTIS!!! ❤️
Nea Dahlberg

2014-06-30 @ 21:28:47
URL: http://hundtokigast.blogg.se
Elin & Olle

åh GRATTIS!!!!! :D
Hoppas själv kunna starta snart, men han e rädd för gungan :( så måste få den o sitta, eller vi ska köra en inoff i början av aug men vi lär springa förbi gungan o balansen då.

Svar: Tack! Vad synd :/ Men man kan ju alltid starta i hoppklass isf :P
Nea Dahlberg

2014-07-01 @ 15:33:01
URL: http://teamtollare.blogg.se/
Phetra o hundarna

Ni är helt otroliga, grattis!
Hoppas vi kan träna ihop snart.
Kram Phetra

2014-08-01 @ 18:05:38

Kommentera här: