Jobbigt

Datum:

Nu har vi sprungit... Det var jobbigt ;) Tjejerna sprang på riktigt bra, dock märktes det att de blev trötta, även fast vi inte sprang så långt. Gick av de efteråt så att de fick pusta ut :)
Förutom det så har hundarna fått vila idag :) Det tyckte de nog var skönt :)


Har förresten märkt att Diza löper för första gången, så nu är hon en stor tjej :)

Linn

Hej!
Jag är 14 år och min familj funderar på att skaffa en Shetland Sheepdog i sommar! Jag är väldigt intresserad av att prova på lite agility med hunden som vi köper och tänkte att jag kanske kan fråga dig några frågor eftersom du har två hundar av den rasen! Så mina frågor är:
• hur mycket mortion behöver en Sheltie? Hur många promenader går du ut per dag och hur långa?
• hur är Sheltien i temperamentet? Ute och inne?
• vad heter kenneln som ni köpte ifrån?
• hur länge kan en Sheltie vara ensam på dagarna? På ett ungefär alltså? Hur gör ni med era hundar?
• tror du en Sheltie kan sitta i en hundgård från typ 9-2 under dagen om den har en bra/fin koja som har element i sig och så?
• är sheltien en bra första hund?
• hur mycket pälsvård behöver en Sheltie?

Hoppas du kan svara på mina frågor!:)
Kram Linn

2013-05-14 @ 22:23:29
Linn

Hej jag kom på en fråga till
Tycker de om att jaga? Alltså har de någon jaktinstinkt? För vi har två katter som bor inomhus och två kaniner som bor utomhus!
/Linn

2013-05-15 @ 07:29:13

Kommentera här: