Svar på frågestunden- del 2

Datum:
Om det inte hade varit hund som var ditt intresse, vilket djur tror du då?
 Häst :)

Gillar Diza vatten eller är hon en liten förnämn dam? 
Jag vet faktiskt inte riktigt det en, men jag tror att hon inte gillar det ;)

Hur gammal måste man vara för att stå som ägare för en hund? 
Jag vet faktiskt inte, men det är kanske 18?

Vilka agility hinder har du? 
2 rusta hopphinder, ett däck, ett slalom, en gunga, 2 Ikea tunnlar och en tunnel som vi har vunnit :)

Vem av dina hundar är bäst på agility? 
Saga, jag har ju tränat mest med henne och Diza är ju valp en så länge.

Hur gammal måste hunden var för att få tävla i agility och gå på agility kurs ( om du vet det alltså) 
För att få tävla i agility måste hunden vara 18 månader (1,5 år). För att få Gå på agilitykurs måste den vara 12 månader (1 år).
 
 
 
 

Hur har du gjort gungbrädan i din trädgård? 
Pappa har gjort den så jag vet inte riktigt... 

Hur länge har du tävlat agility?
Kanske 2,5 år

Ställer du ut?
Nej, men skulle vilja testa ställa ut Diza.

Hur många trix kan Diza,Ville och Saga? 
Diza kan bara snurra än sålänge. Ville kan sitta fint, vacker tass, rulla runt, slalom mellan bena, high five, high ten. Nu har jag säkert glömt nåt ;)
Saga kan rätt många men enkla tricks, typ spela död, snurra, gå runt mig, slalom mellan bena, hoppa upp i famnen, rulla runt, hoppa över ben, hoppa genom rockring m.m

Vad är dit dröm yrke?
Jag vet inte, men nåt med hundar iallafall :)

Hur många hundar skulle du max kunna tänka dig ha?
5, ungefär.

Hej hur lär man hunden att göra high-five?
Man håller upp tassen, sen belönar man. När man har gjort det ett antal gånger kan man vänta ut hunden lite och se om den gör det själv.


vad är ditt favorit trick?
Oj, jag vet faktiskt inte!

håller du bara på med agility? 
Nja... Agility är ju det vi satsar mest på. Men sen tränar vi ju annat också, tex Vallning och lydnad :)

har du tänkt gå kurs i något framöver? 
Ja, jag ska gå iallafall 2 agilitykurser i sommar :)
 
 
 


Hur långt kan du tänka dig åka för en tävling?
Vi har satt gränsen att det får högst ta ca 2 timmar att åka dit.

Har du gått agilitykurs/er eller är du självlärd? 
Saga har jag inte gått någon nybörjarkurs med för jag hade tränat med Ville innan så jag hade lite erfarenhet + så var mina träningskompisar så duktiga ;) Jag tänker nog inte gå någon nybörjarkurs med Diza heller, eftersom jag vet vad jag ska lära henne och hur jag ska lära in det :)

Tycker du man måste gå agilitykurs med sin hund innan man kan börja tävla och träna mer seriöst?
Ja, det tycker jag. Om man inte har tränat aktivt agility innan. 


Hej jag ska få en cavalier king charls spaniel snart en hane troligtvis! Men jag har inga bra namnförslag har du några?
Vad roligt! Oj, det där med namn är alltid svårt! Men kolla den HÄR sidan eller den HÄR :)




Om du skulle skaffa en till agilityhund och det inte fick vara en Saga, Diza eller Ville hund och den måste va under 34,9 cm i mankhöjd vilken ras skulle du välja då?
Det var en svår fråga ;) är ju inte säkert att den blir under 34,9... Men kanske JRT eller en papillon ;)

Kommentera här: