Vallning

Datum:
Jag sa tidigare idag att vi skulle ta det lugnt, amen tjena ;) Någon timma efter jag hade skrivit det åkte jag och tjejerna ut till Åsa med Ullis och Felicia för att valla och gå en promenad. Vi vallade på ett gärde och Diza var lite het i början när hon hade fått väntat på sin tur. Men vi övade på att gå sakta typ, så det gick bättre efter ett tag :) 
Saga fick vara lös medan de andra vallade och verkade tycka att det var rätt kul. Nu fanns det ju inge bajs hon kunde äta ;) Så sen testade jag och valla med henne, och nu var hon inte lika rädd för fåren som hon har varit, så det var ju kul :) 
Efter det när vi skulle gå tillbaka med fåren så gick Saga bakom fåren, frivilligt :)
 
 
 
När vi hade kommit hem så förväntade jag mig att ha trötta hundar... Saga levde upp till mina förväntningar och somna direkt. Men Diza däremot, hon gick och hämtade en leksak och ville leka. Efter att ha varit uppstressad när hon vänta på sin tur, vallat, gått en promenad och busat med de andra hundarna så har hon fortfarande ork att leka? Älskade knäpphund.
 
 
Gammal bild, men jag glömmer ju att ta kort :s

Kommentera här: