Ett inlägg om allt och inget ;)

Datum:
Hej!
Idag vaknade jag frisk- skönt.
Men har knappt varit hemma idag, så har därför inget hundigt att skriva om ;) Har varit i skolan, sen varit med en kompis och till sist gymmat. 
 
Så idag får hundarna vila, jag har ändå ingen ork till att träna de just nu, är helt slut i kroppen.  Men tanken är att vi ska försöka träna lite agility här hemma imorgon! Var evigheter sen sist i och med att det har varit så lerigt! Jag ramlade där en gång när vi tränade och blev heeelt lerig, inte så kul ;) Men nu verkar det inte vara så lerigt längre :) 
 
Men tror att jag bara tränar agility med Diza, Saga ska nämligen tävla på lördag. Den tävlingen skulle ha varit utomhus! Men eftersom de märkte att underlaget inte skulle hålla, så flyttade de den till ett ridhus ;)
Det är en inofficiell tävling där all vinst går till att stödja Sveriges deltagande i World Agility Open, som är i Spanien den 17-19 Maj. Kul att pengarna går till något bra! :) Det är en seniorklass, ett tunnelrace, en agilityklass och en hoppklass. Men jag anmälde bara Saga till hoppklassen och agilityklassen då hon ändå inte tycker att tunnlar är särskilt roliga. Och hon är ju för ung för seniorklassen ;) 
 
 
Till en helt annan sak nu. Den där tandkrämen eller vad man ska kalla det, som man smetar på på tänderna för att få bort tandsten och för fräsch andedräkt... Jag tror faktiskt att den har hjälpt! Jag tror att Saga inte har lika mycket tandsten längre. Hon har ju fortfarande det, men inte lika mycket. Ska nog börja använda den på Diza också, hon har nämligen också lite tandsten.
 
Till en helt annan sak igen... Den 20 april är det dags för scanning igen! Förut fick ju Ville och Saga testa eftersom vi inte hade haft Diza så länge. Men eftersom Ville inte hade så stora "problem" som man vill kolla upp igen så blir det Saga och Diza den här gången. Ska bli spännande att se om Sagas värden är bättre nu när hon har bytt foder, fast jag har inte märkt någon skillnad. Undrar vad det ska stå på Dizas känslokarta, en pigg, glad, osäker och ego hund som tror att det bara finns hon i hela världen? Typ något sånt skull jag tro ;)
Det ska iallafalll bli superspännande!
 
Nu är det dags för mig att sluta skriva, innan jag får kramp i fingrarna. Ses imorgon!
 
 
Bild från i höstas...
Julia

Om det inte regnar som här, lycka till med agilityn!

2013-04-12 @ 06:45:38
URL: http://magicalnicci.weebly.com

Kommentera här: