Glada tjejer här!

Datum:
Vi är uppflyttade till klass 2 i agility!!! Whiiihoouu!! Vi kom 4:a i agility A och fick en pinne (och blev uppflyttade till klass 2) och i agility B blev vi 3:a och fick en pinne till (alltså har vi 4:a pinnar i agility nu)! Tänkte berätta lite om loppen och visa banorna, jag har ritat de i paint så de är inte så fina.. :P Banorna var väldigt enkla, de var som S. Agility A
Bruna linjen är vägen jag tar. Alla byten är blindbyten. Gröna pricken i början är där jag satte henne i starten. Jag satte henne snett mot mig för om jag hade sättit henne i mitten så skulle hon ha fått en linje mot fel ingång vid slalomet eftersom det var vinklat. Istället satte jag henne snett, mot mig allså, så att jag kunde styra in henne till rätt ingång. Gjorde ett blindbyte efter slalom och följde med henne så att hon inte skulle "fladdra iväg" som hon brukar göra i bland. Så efter hopphinder nummer 3 göra jag ett blindbyte mot hinder nummer 4. Efter hinder nummer 11 gjorde jag ett blindbyte och efter hinder 15 gjorde jag det med. Vi fick 0 fel o kom 4:a fick pinne och blev uppflyttade till klass 2. Men vi flyttade inte upp oss för vi ville ju köra det andra loppet också :P
Agility B
Japp, bakombyte efter hinder nummer 6 och 10 även hinder nummer 15 här! Förresten så tjuvstartade min sötnos i båda loppen. Men gud vad taggad hon var i detta loppet! Vart helt förvånad och öste med beröm efteråt! Hade tänkt att typ klappa händerna eller något i svängarna så att hon skulle få snävare svängar (speciellt vi hinder 8,9 och 10) men det behövde jag inte hihi ;) Det blev också felfritt och vi kom 3:a och fick en 4:de pinne!! :D
Hoppas på bra lopp imorgon också! :D //Nea

Kommentera här: