Dagen...

Datum:
Jag ska väl berätta lite om dagen.. :) Först åkte jag, mamma o pappa och plockade kantareller. Hundarna fick stanna hemma så att de inte skulle få en massa äckliga fästingar... Sen när vi hade plockat svamp så åkte vi hem så kom Ullis o hämta upp mig, mamma och Saga, och så åkte vi ut till Blexberg o kolla till Ullis o Åsas får. Alla fåren mådde bra förutom 1, det hade antagligen fasnat någonstans med den här märkningslappen de har i öronen och sen försökt dra sig loss och då drog den upp så det börja blöda... Så Ullis gjorde rent såret, vi får hoppas att det blir bra!
Saga var väldigt modig idag, hon gick väldigt nära fåren. Man blir ju lite stolt :´)
Sen åkte vi o tränade lite agility.. Jag fick köra med Ozzy o Falcon också :)
Så här tyckte jag att det gick:
Saga

Det gick bra, hon är snabb och lyssnar jätte bra! Använder en pipleksak nu med henne i svängarna och när jag vill att hon ska öka farten, det funkar jättebra!! 
 
Falcon

Det gick bra :) Han är riktigt duktig egentligen, den är nog bara jag som måste lära mig att hantera o köra honom på rätt sätt.
 
Ozzy

Shit, vad hindersäker han är! Han går som en klocka!
 
 
 
Glöm inte tävlingen om hurtta kopplet!! Tävlingen hittar du om du klickar HÄÄÄÄR!
Anna

Ja, det såg riktigt bra ut. Du kommer snart få ta över alla hundar så sitter vi i tältet o dricker kaffe ;))

2012-07-14 @ 21:07:42

Kommentera här: