Tikskydd?

Datum:
Har övat med Diza att ha på sig tikskydd nu, det går framåt iallafall ;) 
Dock slog det mig om det tikskyddet vi har verkligen passar? Vi har haft det jättelänge och det har aldrig kommit till användning då vi vill lära våra tikar att hålla rent efter sig själva. Så detta tikskyddet köpte vi nog när vi hade köpt Saga ungefär, ifall vi skulle behöva det av någon anledning. Men nu till saken igen, jag har en tanke om att det är för litet och jag har verkligen ingen som helst koll på hur ett tikskydd ska sitta... Så nu frågar jag er, är detta tikskydd för litet? Måste ju veta det så snabbt som möjligt så att jag kan köpa ett nytt isånfall... SÅ jag är tacksam för svar!
 
 
Tycker att det ser för litet ut, men det kanske ska sitta så. Har verkligen noll koll känner jag. Hjälp? Någon?
 
Lollo

Jag fick hjälp av dom i djuraffären när jag va osäker på om de va för litet eller inte. Har för mig att de satt ungefär sådär på henne oxå.
Men verkar sitta olika beroende på modell, huvudsaken är väl att de fyller sin funktion och att de inte sitter för hårt?

2014-02-14 @ 18:50:59
URL: http://spiken85.blogspot.com
Phetra o hundarna

Ser litet ut, Maja och Wildas tikskydd sitter mer upp på ryggen så att spännet sitter uppe på korsryggen. Men Diza har så mkt päls som tar plats. Lycka till! :-)

2014-02-14 @ 19:34:21
marie-louise o vovarna

Ser litet ut ska sitta över
ryggen annars åker de nog av när hon springer

2014-02-18 @ 16:42:06

Kommentera här: