Rosa kampanj, Diza och KM banor

Datum:
Hej!
 
Har gått en vecka sedan jag bloggade sist, galet! Har varit upptagen under den här veckan, prov, läxor, hundhalsband o armbands tillverkning, hundträningen och en hel del annat. Mitt i allt ska man hinna leva också...
 
Tänkte skriva lite om vad vi har pysslat med under den gångna veckan.
 
I lördags var det årets sista officiella utomhustävling. Det är alltid lika sorgligt. Det är inte samma sak att köra agiltiy inomhus som utomhus. Utomhus är så mycket friare och bättre! Det blev inga resultat att skryta med, men det braiga känslan fanns där :) Saga var duktig och lyssnade jättefint. Hon var ganska snabb för att vara Saga också ;) I första loppet fick vi 10 fel, det ena var att hon hoppade kontaktfältet på balansen och det andra var att hon rev! Hon fick dock inga tidsfel, bara det är ett stort plus! Andra loppet gick jättefint tills vi skulle köra ett staket, då smet hon imellan tvåhinder och hoppade det från fel håll. Dumt av mig, jag kunde ha varit ännu tydligare. Men annars kändes det som ett bra lopp.
 
 
 
Min sida på facebook, TRT hundhalsband, har fått in en hel del nyheter! Bland annat koppel och dubbelradiga halsband. Jag har också en kampanj där nu, som kommer pågå under oktober månad. Det är en rosa kampanj för en rosabandet insamling. Jag säljer rosa koppel och armband, och en viss del av priset går till rosabandet insamlingen. Läs mer om det på facebooksidan.
 
 
 
 
 
Det 42 dagar kvar. 42 dagar till vadå? Till Dizas officiella agilitydebut. Jag längtar som en galning och jag hoppas att Diza också gör det ;) Idag ska förresten Diza faktiskt få tävla. För idag är det KM! Det är lite svåra banor för henne så jag vet inte riktigt hur det ska gå... Men i onsdags när vi var och tränade så fick hon köra en lite klurigare bana, för att förbereda både mig och Diza på hur det kommer att vara hahha :P Men det ska bli riktigt kul idag :)
 
Jag fick förresten uppgiften att göra banor till KM:et. Här är de, det är en hoppbana och en agilitybana utan balansen...
 
 
 
Vad tycker NI om banorna? Skulle ni vilja köra de? Alltid kul att få veta vad andra tycker :)
 
Erika

Vilken storlek på paracord snörena använde du?

2013-10-07 @ 16:56:31
Phetra o hundarna

Tusen tack för hjälpen med banorna! Dom var svåra men väldigt roliga!

2013-10-13 @ 18:19:12
Elin

Vilka söta rosa halsband! =)

2013-12-03 @ 20:10:17
URL: http://www.fluffmonster.blogg.se

Kommentera här: