Kurs - dag 2

Datum:
Diza fick köra idag också :) Men idag körde hon på förmiddagen och Saga på eftermiddagen. Idag var det snäppet klurigare banor för Dizas grupp kändes det som. Men det gick jättebra, hon är himla duktig min lilla tjej! 
 
Efter Dizas grupp var det mat, sen var det dags för Saga! Hon var jätteduktig! Hon tvekade inte så mycket på bytena nu när jag vet hur jag ska hjälpa henne mer. Jag har dock en förmåga att spinga ifrån Saga innan hon har hoppat hindret, vilket resulterar till att hon går förbi. Hon är påväg mot hindret, tänker hoppa så jag springer iväg = hon springer också förbi hindret. Så jag måste tänka på att vänta kanske en sekund till innan jag sticker så att jag ser tilll att hon verkligen hoppar :)
 
Vi avlutade med en bana som bara gick rakt fram. Saga hade ingen ork kvar (knappt jag heller) då så det gick inte så snabbt ;) 
 
När vi kom hem trodde jag att båda hundarna skulle vara jättetrötta (det var iallafall jag). O ja, det var Saga, hon gick och la sig direkt. Diza däremot kom med en leksak och ville leka :P Men när ingen lekte med henne så försökte hon få igång Saga att leka med henne, men nä, Saga ville sova. Tokhund, hon ska ju vara trött efter att ha gått på kurs ;)
 
 
  
 
 
Kursen har varit jättebra och jag har tagit till mig mycket av tips m.m! Det ända jag inte har tagit till mig är att "skicka och sticka", för det fungerar inte på Saga, hon vill att man springer bredvid henne. Men till Diza är en helt annan sak, till henne fungerar det superbra :) 

Kommentera här: