Saga 4 år

Datum:

Idag fyller min bästavän, min guldklimp, mitt hjärta 4 år.

9 år var jag när jag fick henne, jag hade tjatat länge. Tillslut fick jag en hund, en liten liten Saga som var för tidigt född. Hennes 2 syskon dog och hennes mamma hade "mjölkstopp". Hon fick flaskmatas och det var ingen stor chans att hon skulle överleva. Men det gjorde hon. 


Vi började träna, jag gjorde misstag, hon lärde mig. 
Det är hon som är grunden till min agiltiy, och det kommer jag vara stolt över om några år. Hon är min första agilityhund, men inte den sista ;)
Hon har ingen chans mot de andra hundarna på tävlingar. Men jag är nöjd, bara hon gör så gott hon kan. Hon har inte de där förutsättningarna att placera sig bra. Är inte så snabb, har svårt att koncentrera sig och en förare som gör missar hela tiden ;) Men hon tycker att det är kul, det är det viktigaste. 

Min kärlek för henne är enorm, så stor att den inte går att skriva ner.

Hon är det finaste jag har.

 

 
Skäms lagom över våran första agilitytävling hehe
Anonym

Vilken fin film!
Grattis saga :)

2013-04-17 @ 09:13:36
URL: http://egenvilja.wordpress.com
Andrea

Sååå fiiin film <3 Ni är såå bäst <3<3

2013-04-17 @ 14:29:51
URL: http://sporthund.blogg.se
Anna

Grattis fina Saga ❤

2013-04-17 @ 16:57:03
Elin Albertsson

Åh vilken fin film, o va söta ni va :D
tycker ni va duktiga på eran första tävling! man kan inte vara bästa direkt :)

2013-04-18 @ 01:10:36
URL: http://elinalbertsson.weebly.com/
Phetra

Vilken fin film, det kom en tår i ögat. Grattis Saga

2013-04-18 @ 12:42:04

Kommentera här: