Slalomträning

Datum:
Tränade agility med hundarna idag, var några dagar sen sist! ;) Vi tränade mest på slalom. Den som utvecklades mest idag var nog Ville! När vi har kört slalom på senaste tiden har han tagit första porten sedan har han kollat på mig och leksaken så att han har missat hela slalomet ibland... Så idag testade vi att lägga leksaken i slutet av slalomet så att han skulle kolla framåt. Vi körde det några gånger och ibland tog han hela slalomet och ibland sprang han bara och tog leksaken... Huvudsaken var iallafall att han lärde sig att den låg där framme. Sen körde jag med den i handen och kastade iväg den när han hade kört klart slalomet, innan han hann kolla mot mig alltså. Han lärde sig snabbt! Efter att jag hade gjort så som jag skrev så kollar han nu framåt i slalomet och jag kan tillochmed göra ett bakombyte in till slalomet eller bara stå kvar där jag skickar in han! Min duktiga kille! Vad mycket förändring det kan ske på bara några minuter!
Bilden är gammal...
 

Kommentera här: