Här kommer alla känslorna på en och samma gång

Datum:
Hej på er!
Det var ett tag sen jag var inne här... Jag hade helt enkelt ingen blogglust ett dag, och njöt av sommardagarna istället för att sitta inne och skriva om de. Men ni som följer oss på instagram (@neadahlberg) har säkert iallafall lite koll på vad som har hänt :) Men nu har min blogglust äntligen kommit tillbaka och det är så kul! Jag kände att bloggen behövde lite nytt utseende, så jag gjorde en ny design utifrån den gamla. 
 
Jag har ärligt talat dragit mig för att skriva det här inlägget... Det är så mycket som har hänt under sommaren och jag vill ju såklart dela med mig av allt! Men det skulle bli ett så himla långt inlägg så jag kommer att skriva allt väldigt kortfattat. 

 
 Årets upplevelse var helt klart GuldAgility i Kalmar. Vi bodde på Öland i en vecka och åkte sedan över Ölandsbron för att få tävla tors-sön. Diza körde klass 2 de första dagarna, sen beslutade jag mig faktiskt att flytta upp henne till 3:an. Anledningen var för att båda hon och jag tycker att det är mycket roligare att få jobba mer tillsammans och det gör vi bäst i svårare banor :) Men jag måste ju få skryta lite om våra placeringar i 2:an, för 
vi VANN AV 93 HUNDAR!!!! Hur coolt som helst!! Hon kom även 2:a i ett lopp med nästan lika många hundar!!! Men med 3 pinnar i agility och jag tror det var 7 i hopp, så flyttade vi somsagt  upp till klass 3 och plötsligt stod vi där och skulle tävla mot Sveriges duktigaste hundar. Första loppet nolla vi faktiskt! Tyvärr ingen SM-pinne på det då vi hamnade för långt ner på resultatlistan. Resten av loppen diskade vi oss, men satan så duktig hon var min lilla blå. 
 
Saga tävlade ju också på guldagility, men en hel del blandade resultat. Men hennes bästa resultat var att komma 9:a i det lopået Diza vann. Tyvärr fick hon mindre än en sekund i tidsfel så det blev ingen pinne för hennes del :(  Men sånna stora tävlingar som guldagility är ingenting för Saga, det är för mycket runt omkring och hon kan inte koncentrera sig alls på det hon ska göra (dvs sämre än vanligtvist).
Det var så fint på Öland, jag tokälskade solnedgången! 
 
 
 
 
 
 
Dizas andra tävling i klass 3 var i Gagnef och där nollade hon och vi fick våran första indviduella SM-pinne! <3 Efter det var det en hel del blandade resultat tills förra helgens tävling i Västerås, för då fick hon 2 SM-pinnar och vårat första CERT! Så himla kul!!! Diza bara fortsätter att utvecklas, hon har nu blivit mycket säkrare på sig själv och även snabbare! Så himla kul! 
 
Sen har vi tävlat med vårat lag Agility - Run for Fun 2 gånger också. Laget består av mig med Diza, Emilia med Vinna och Barbro med Kevin och Lexie. Våran första start var i Frövi, och där lyckades vi få med oss 3 SM-pinnar hem! Nästa start var i Strängnäs och där fick vi 2 SM-pinnar! Så nu har vi bara 1 pinne kvar till SM med laget...! Herre jesus vad fränt detta är!
 
 
 
 
Jag har också haft äran att träna och tävla lite med Åsa's Schomi! Hon är helgrym på alla sätt o vis och otroligt rolig att jobba med, så det var jättekul! Vi tävlade tillsammans 1 gång och vann då 2 hopp lopp :D Vi gjorde fina agility lopp också, men det blev lite snörpliga fel där ;) Tyvärr så var det den enda tävlingen vi hann med, för sen blev Schomi halt helt plötlisgt när hon vallade :(
 
Jag har också kidnappad Schomis valp Lykke några gånger fär att få träna lite valp-agility. Hon lärt sig hopp (med bom på backen) och tunnel :) Har börjat sätta ihop hopp+tunneln och träna framåtsug :) 
 Jag är helt frälst i rasen border collie och jag blir ju inte direkt mindre sugen på en egen när jag får träna med Schomi och Lykke. Jag har drömt om en BC sen 2011/2012 och någongång ska jag skaffa en egen. Jag skulle vilja ha en nu, nu, nu, men päronen säger att det räcker med 3 hundar. 
 
 
Saga har det inte blivit så mycket tävlingar för i sommar, för vi har fått det tråkiga beskedet att hon inte får tävla något mer. Mer om det i ett annat inlägg!
 
Som sagt, allt blev väldigt kortfattat och punkligt. Men det får ni leva med ;)
 
Vi hörs! 
 
Linn

Vad roligt att du är igång med bloggen igen, jag har saknat dina inlägg, de är superroliga och bra!
Vad kul att allt har gått då bra med Diza och med erat lag!
Kram Linn

2014-10-12 @ 22:11:36
URL: http://sheltiescott.blogg.se
Julia

Åhh gud så roligt att du är tillbaka! :D Har väntat ;)

Grattis till att du är uppe i trean med fina Diza och snart är ni med på SM i lag ju också ;) Tidsfråga innan ni tar er till SM också.

Duktig du var med Schomi! Border collies är helt klart coola(äger till en själv så).

2014-10-13 @ 08:55:10
URL: http://aktivatassar.wordpress.com
Julia

Åhh gud så roligt att du är tillbaka! :D Har väntat ;)

Grattis till att du är uppe i trean med fina Diza och snart är ni med på SM i lag ju också ;) Tidsfråga innan ni tar er till SM också.

Duktig du var med Schomi! Border collies är helt klart coola(äger till en själv så).

2014-10-13 @ 08:55:10
URL: http://aktivatassar.wordpress.com
Anonym

Åhh vad kul att du börjar igen! Du är en riktig kämpe med hundar.
Jag ser upp till dig och går i dina tassavtryck. Du är en stjärna och jag står på din sida i varje val du gör. Var stolt över dig själv för du är bäst. Och kom ihåg, "den ända gången du kollar bakot är när du ser efter hur långt du har kommit".
Ha det bra nu och lycka till i framtiden.
Kör hårt nu tjejen, you go girl!

2014-11-06 @ 14:41:14

Kommentera här: