Utvärdering av våra mål 2013

Datum:

Nu är utvärderingen av 2013´s mål. Målen är skrivna med fet stil.
 
Saga:
♥Saga ska få säkra kontaktfält! Detta gav vi upp med rätt så snabbt. Insåg att det är bäst att ha det som vi har det nu, bara låta henne springa och hoppas att hon nuddar med en tass. Vill inte stoppa henne då det skulle dra ännu mer tid och den tiden behöver vi.
♥Jag och Saga ska lära oss byten som tex jaakko och "tysken" bättre! Det tycker jag nog att vi har gjort. 
♥Saga ska plocka minst en pinne i hopp och minst en pinne i agility. Tyvärr uppnådde vi inte detta mål. Vi fick en pinne i hopp, men ingen i agility. Vi var sååå nära ett antal gånger, det har bara varit tiden som fattats i bland.
♥Saga ska lära sig minst 5 nya trix. Tror faktiskt att hon har gjort det! 
♥Saga ska få träna mer lydnad och ska kunna stående och läggande under fotgång. Hon ska även kunna stående och läggande under inkallning. Lydnad... Jag inser mer och mer att det inte riktigt är våran grej när jag sätter upp sånna här mål ;) Har vi tränat lydnad? hmm... Ja... Kanske 5 gånger :P
 
Ville:
♥Ville ska bli mer "självständig" i agilityn. Jag ska inte behöva springa med hela tiden, utan jag ska kunna skicka han också. Ville har knappt fått träna agility i år p.g.a han har en knöl på sidan och jag är rädd för att han ska ha ont i den om han springer o hoppar m.m. (den kan växa innåt) Så jag har helt enkelt inte vågat.
♥Ville ska lära sig minst 2 nya trix. Jepp!
 
Diza:
♥Diza ska bli rumsren. Det här vill jag svara både ja och nej på. (för er som inte vet så var hon långt ifrån rumsren när hon kom till oss vid 7 månaders ålder...) Hon slutade göra sina behov inne ganska tidigt av året. Men jag litar inte på henne till 100%... 
♥Diza ska lära sig alla hinder i agilityn. Japp, men hon kan bli säkrare!
♥Diza ska Kanske debutera agility officiellt i slutet av året... Ohja, och hon gjorde det med stil :D En pinne och sen en pinne till i hennes andra tävling :D
♥Diza ska Lära sig sitt, ligg, stanna och inkallning så att hon kan de sakerna jättebra ;) Jättebra och jättebra... Men ja, hon kan allt!
♥Diza ska lära sig minst 2 nya trix. Hon lärde sig fler än så :)
♥Diza ska ställas ut inofficiellt. Vi vågade faktiskt oss på det... Gick inte så jättebra, men vi gjorde det iaf :)
 
Nea: 
♥Jag ska lära mig att ta bättre kort. Tycker faktiskt att jag har blivit lite bättre :) Vågade exprimentera lite med inställningarna och så :)
♥Jag ska lära mig byten som tex jaakko och "tysken" bättre! Jag ser iaf skillnad om jag tittar på en film när jag tränar tidigare i år :) Så ja, jag tror att jag har lärt mig de bytena bättre :)
♥Jag ska lära mig att handla bättre på agilityplan och se olika lösningar på en bana. Lite bättre har de allt blivit.
♥Bloggen ska ligga i topp 30 hela året i vovves bloggtopp-lista. Nepp! Den gjorde det nästan hela året, men nu de senaste månaderna när jag inte har varit så aktiv på bloggen så har den inte gjort det.
 

Kommentera här: