Onsdag

Datum:
Hej!
I måndags tränade jag agility med tjejerna. Bara ute på gården, men det är ju bättre än ingenting. Det gick dock knappt att springa, lerigt var bara förnamnet. Så tjejerna gjorde jobbet och jag gick mest runt, så jag antar att vi tränade på distanshandling. Vilket Saga faktiskt är riktigt duktig på, när hon själv vill. Vanligtvist måste jag springa precis brevid henne och verkligen visa henne att hon ska ta det hindret, annars tar hon det inte. Men ibland, inte ofta, men ibland så har hon sånna där "superdagar" och i måndags var det en sån. 
 
Nu har skolan dragit igång igen, märktes nog på min skolångest i går, jag spenderade hela dagen i sängen och kollade på film. Hundarna tyckte att jag var hur tråkig som helst men det var faktiskt rätt så skönt att bara inte göra någonting min sista lediga dag. För övrigt så är det inte mycket som står på schemat, vi ska väl försöka träna agility så gott det går ute på gården, än så länge finns det ju ingen snö. Men just nu är det väldigt lerigt och blött ute. Men kanske iallafall testar att åka ut till klubben att träna, jag tror att Diza skulle behöva träna lite på gungan och även repetera lite kontaktfält. Hon verkade lite osäker på gungan sist när vi tävlade och vi har inte kunnat träna på den sen dess, vilket var i början på december. Förresten så ska vi tävla snart, vilket ska bli jättekul! Jag ser verkligen fram i mot att rejsa runt med mina tjejer.
 
 
 
 

Kommentera här: