Agilityträning och en vallande "mini-bc"

Datum:
Tycker inte om att gå in på bloggar som aldrig uppdateras, och nu märker jag att min egen har blivit en sådan. Det bådar inte gott. Lite bättre uppdatering skulle jag vilja lova er att det kommer bli framöver!
 
I helgen har vi hunnit med både det ena och det andra, skulle jag vilja säga. På lördagen tränade vi agility på klubben, det känns som att det var en evighet sen vi var där senast. Härligt var det iallafall :) Vi byggde upp en raksträcka för att träna framåtsug. Vi hade med lite hinder som Diza inte har tränat så mycket på eller inte kan så bra. Det gick finfint och jag testade att ta bort matskålen i slutet och båda hade fortfarande lika bra sug, toppen! Vi tränade även på gungan, som Diza är rädd för. Förut har hon bara gått halvvägs för att hon vet att om hon tar nåt steg till kommer den röra på sig, och det är läskigt. Men nu springer hon ända fram, men vi har inte kommit så långt att hon kan vippa ner utan att jag håller i gungan än. Men det går framåt iallafall!
 
I söndags fick Diza valla, himla skoj tycker hon! Vi övade på läggandet, vilket gick bra ibland och lite sämre ibland ;) Men det känns som hon har utvecklats i vallningen, för satan så snyggt hon gick med huvudet sänkt ett tag ;) Då var hon som en border collie i miniformat,min lilla tjej♥
 
 
 
 

Kommentera här: