En evig väntan... Även kallad längtan

Datum:
Hej!
Mycket har hänt sen jag bloggade sist.. 

Dizas debut närmar sig med stormsteg, 24 dagar kvar och vi längtar som galningar! Det känns riktigt bra inför debuten! Hon kan de flesta hindrena nu, lite osäker med gungan och däcket bara. Så de ska vi träna på :) En bra sak är att vi också ska träna i den hallen vi ska tävla i, en vecka innan tävlingen :D Så då har hon ju redan kört agility där tidigare oså :) 

I Linde har vi plockat in alla hinder o flyttat de till ridhuset = slut på utomhussäsongen, dags för ridhuset. Alltid lika tråkigt då vi såklart föredrar att träna/tävla ute. Första ridhusträningen var i söndags o både Diza och Saga skötte sig bra :) Förra året gick Diza mest med nosen i backen när vi tränade, men nu iår har hon fattat var agility får ut på och nu är de full koncentration som gäller :)

Idag var vi i en djuraffär som jag faktiskt aldrig har varit i :o Men det var den mysigaste djuraffär som jag hittills varit i! Supertrevlig personal o fina hundgrejer! Vi köpte mat till Ville, bajspåsar, hundkex och en sele till Diza. Selen hade två ringar, en på vardera sida, så jag köpte den för att ha den till dragsele :) Har nämligen planer på att börja träna lite drag med henne :) 
Är helt nybörjare med drag, men vi testade lite smått idag. Hon fick släpa en påse med en kudde i efter sig, bara för att vänja sig med att ha något släpande efter sig :) Hon var lite tveksam i början men sen gick det superbra! Tills hon fick syn på en katt... Då var det liksom hejdå Diza... Hon sprang efter katten in på kattens gård... Med kudden efter sig... Sen tror jag att katten hoppa upp någonstans och försvann. Sen blev Diza livrädd när hon märkte att kudden förföljde henne... Så då sprang hon till mig. :P Efter det fick vi börja om på ruta 0... Så det blev inte så lyckat...
Saga o Diza med deras nya halvstrypskoppel <3



På min sida på facebook (TRT hunshalsband) så har jag en tävling just nu, in och kika!
Jannie

Verkligen helt underbara hundar!! Som lite terapi för själen att kika in här och se dina bilder! =D

Svar: Åh, tack!
Nea Dahlberg

2013-11-01 @ 21:07:44
URL: http://hipstermutt.blo.gg/

Kommentera här: