Midsommarhoppet 2013

Datum:
Så nu var två tävlingsdagar avklarade och jag kan säga att jag är mer än nöjd!
Saga har sköts sig jättebra och jag med ;) hehe ;) 
Ett tag har det känns som att vi inte har något samspel alls, att vi inte ens är på samma planet. Men idag kändes det som att vi tilloch med var i samma land! :o ;)
 
Fredagens lopp

Hopp Saga var taggad! Hon var ovanligt lyhörd och hade faktiskt sug till hindrena. I slutet hade jag tänkt att göra ett framförbyte MEN tro det eller ej, min vovve var faktiskt lite lite före mig! O jag kände om jag ska göra ett framförbyte kommer jag bara störa henne och stoppa henne. Så vi imroviserade ett bakombyte, och HON TOG DET. Ett bevis för att hon faktiskt hade sug på hindrena :D Vi kom tvåa och fick våran första pinne i hopp 2 :D Så nöjd över det här loppet!
 
Agility Jag hade lite svårt att tagga till det här loppet. För att jag var så nöjd med vårat förra lopp, så det fick gå som det ville, inget skulle kunna förstöra min glädje över att vi var tillbaka mer som ett team på banan. Improviserade ett framförbyte då jag kände att jag inte skulle hinna att göra ett blindbyte, men det gick bra det med :P Sen rev hon ett hinder och jag vet faktiskt inte varför... Kanske var det att jag störde henne, hon kanske blev störd av något utanför banan eller så slarvade hon bara. Jag vet faktiskt inte. Fem fel fick vi iallafall, men vi hamnade på en tredje plats.
 
 
 
Lördagens lopp
 
Hopp Saga var taggad och försökte tjuvstarta ;) Men tillslut satt hon kvar. Sen körde hon och hon satte en nolla :D Tyckte att hon hade jättefina svängar och bra sug :D Vi kom 3:a :)
 
Agility Sista loppet, och jag tror att Saga var trött. Inte lika taggad, inte lika koncentrerad. Men om man kört 3 jättefina lopp (enligt mig) så är det okej att vara trött. Hon sväva ut lite i svängarna och hade inte samma fart som tidigare... En vägran fick vi på en tunnel, antar att jag tryckte ut henne, lite svårt att se i filmen... Men jag tror att jag gjorde det :P Men vi kom 4:a :)
 
 
 
Två jättebra tävlingsdagar enligt mig! Saga överraska verkligen! Hon koncentrerade sig jätte bra 3 av 4 lopp och hon hade rätt bra fart. O det jag blev gladast för; HON KLARA REFERENSTIDEN I ALLA LOPP! Hon har inte nollat o klarat den på över att halvår, fatta lättnaden! Och att få ta fram tävlingsboken... Hmm... Ja det var längesen :P But such a good feeling ;) 
 
Allt det här med tävlande fick mig att tänka på att idag är det 1 vecka till Diza gör sin tävlingsdebut! Nästa vecka ska hon tävla i en blåbärsklass, sötisen ;) Hon är förresten frisk, hon har fått medecin och idag har hon bara bajsat "hårt" :) Folk tror väll inte man är klok när man blir jätteglad för att sin hund bajsar som den ska ;) Menmen ;) 
 
Nej usch, nu har jag bloggat alldeles för mycket, känner det i fingrarna ;) 
Planerna imorgon är att ta det lugnt och att träna agility på klubben med Diza, hon har inte tränat på en vecka :S
 
 
Ajuste, måste bara säga grattis till Ullis och Falcon som kom runt banan för första gången utan att diska sig! Skitbra jobbat Ullis!
Phetra

Grattis Nea o Saga! Vad duktiga ni är o grattis till Ullis också :-)

2013-06-23 @ 19:57:36
Ullis

Tack Nea för en trevlig helg:)

2013-06-23 @ 22:32:26
Yvonne Johansson

Så fina lopp Nea, så glad för din skull. Jag studerade loppet där hon rev och det ser helt enkelt ut som att hon hoppar så himla tight och råkar därför riva hindret. Shit happens ;-)

2013-07-01 @ 10:21:05

Kommentera här: