PingvinHoppet

Datum:

Idag har jag, mamma och Ullis haft en skojtävling på klubben, Pingvinhoppet :) Det var faktiskt ganska många som kom :D Jag var domare och det gick bra, tror jag ;) Vi körde två hopp banor. En hade jag hittat på nätet och den andra hade jag gjort själv utifrån den första. Så vi inte skulle behöva bygga om så mycket.
Som pris fick de som vann en gosedjurs-pingvin och en pingvin-medalj. Alla som var med fick pingvinstänger, typ som tröstpris :P

Jag tyckte att Saga och Diza var jätteduktiga! Det var lite svåra banor för Diza, enligt mig, men hon fixade de jättebra :) Saga var inte så flamsig som hon kan vara och följde faktiskt mig bra :)

En riktigt lyckad kväll helt enkelt :D Dock inte lika lyckad för Ullis hund Falcon. Han fastnade med tänderna i burens galler och blev tvungen att åka till veterinären för att dra ut två tänder. Krya på dig Falcon <3



Medan Ullis var hos veterinären med Falcon så tränade vi. Yvonne lärde oss lite nya roliga grejer som vi ska träna på :D Skojskoj :)

josefin

Gud vad roligt!!!!

2013-07-04 @ 12:51:49
URL: http://sheltiesolo.weebly.com

Kommentera här: