Gårdagens tävling

Datum:

Hej!
Igår var vi och tävlade i Fagersta, och jag var mer än nöjd :) Det var 3 agilitylopp och Saga hade bra fart i alla loppen :)

Såhär gick det:

Agility A: Vi nollade och kom 5:a. Hon var väldigt taggad i starten, det ryckte i kroppen när hon hon skulle starta och hon ställde sig upp, så jag vågade inte gå så långt som jag hade tänkt mig innan jag gav startsignal. Men det gick bra ändå :)

Agility B: Jag hann typ gå en meter och sen tjuvstartade hon! Och jag tror att tiden gick igång då. Hon fick 10 fel, en när hon skulle in en tunnel och då var hon faktiskt FRAMFÖR MIG! Ja, ni läste rätt, SAGA VAR FRAMFÖR MIG! Hhaha, inte en big deal för andra, men stort för mig eftersom hon bruka hålla sig bakom/bredvid mig ;) Iallafall så tror jag hon blev lite osäker när jag var bakom henne så hon missade tunnel ingången... Andra felet var i slalom, hon tog ingången, men sen kollade hon på domaren och kom av sig så att hon kom tillbaka vid 3:e porten.

Agility C: Det var det bästa loppet den dagen! Fast vi blev diskade ;) Det var två hinder rakt fram sen en sväng, i svängen sprang jag ifrån henne så hon missade tredje hindret. Surt, för annars gick det jättebra. För en gångs skull kända jag faktiskt att vi hade flyt på banan, allt flöt på bra utan onödigt stora svängar m.m.


Är verkligen supernöjd med Saga!

Det kommer film snart :)

Kommentera här: