Snart jul

Datum:
Idag åkte iallafall träningskläderna på och jag drog mig ut på en springrunda på ca 6 km. Det gick faktiskt hyffsat bra med tanke på att jag har inte löptränat på några månader... Men jag har tänkt att ta tag i både min och hundarnas kondition så vi är i toppform (ohja, ta det där med en nypa salt) till nästa års agilitysäsong. Känns lite roligare att numera ha en hund som man känner att man faktiskt kan komma någonstans med. Tävlingsmässigt tänker jag då ;) Då känns det lite kul att försöka vara på topp till nästa säsong :) Iallafall på "konditions och träningsfronten", själva handlingsdelen är ju en annan femma ;)
 
På lördag är det årets sista tävling för oss. En inofficiell tävling 2x agility och 2x hopp, om vi ska blanda in lite matte i det (vore bra med tanke på att jag har matteprov på måndag) så blir det 2+2*2=8 lopp för mig då jag ska tävla med både Dizis och Sagis. Blir lite svårare banor för Diza, eftersom det är inofficiellt, så ska det ju vara på klass 2 nivå. Men det tror jag att hon kommer fixa bra :)
 
Det känns som att julen närmar sig med stormsteg och som tur är gör jullovet också det. Nedräkningen har börjat och det är bara 7 skoldagar kvar, det är bara att försöka härda ut! Jag har köpt julklappar till de flesta, men inte till hundarna än. Jag vet inte riktigt vad jag ska köpa till dom... De (eller det är nog mest jag) vill ha en massa hundgrejer. Men här där jag bor finns inte heller någon bra djuraffär. Det finns en i stan, men i den är de flesta hyllorna tomma. Så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Jag kan ju skicka efter något på nätet, men frågan är om de hinner komma innan jul då? Det borde de nog göra... Jag får fundera på den.
 
Men nu får jag sluta skriva, jag måste slå in julklappar! :D
 
 
 
 

Kommentera här: