Ett år sen

Datum:
Igår var det ingen vanlig dag. Då var det nämligen 1 år sen vi hämtade hem Diza! Tänk vad tiden går fort! Vad lycklig jag var när vi åkte och hämtade henne. Snöstorm var det och bara några meter från där hon bodde fastande vi i snön med bilen... Det tog ett tag att få bort bilen, och jag som bara ville in och hälsa på min blivande agilitystjärna som bara var några meter ifrån mig! När vi gick in var Diza först fram o hälsade, liten och tjock var hon ;) Hon hade en liten terrierkompis som hon sprang runt och lekte med när vi var där...
Som nykär åkte jag hem med henne sittandes i mitt knä och jag kunde inte förstå att hon var min...! Min, min, bara min! Osäker var hon på alla sätt o vis. Hon var rädd för Ville och Saga i början, men det gick över fort! Hon är osäker till viss del nu också, t.ex mot nya människor och hundar. Men det går bättre och bättre!
 
Hon är min drömhund på alla sätt och vis, hade inte kunnat fått någon bättre vovve! Underbar att jobba med, hon har viljan och attityden! Samtidigt som hon är så himla mysig att "bara vara" med, älskar att sitta i knät o mysa! Hon har en väldigt härlig "barnslig" och "larvig" sida också, som man inte kan annat än älska!

En agilitystjärna är hon verkligen i mina ögon! Underbar att träna och så duktig på så kort tid! 
 
Bilden är från dagen hon kom hem till oss <3
 

Kommentera här: