Om mig

Datum:
Mitt namn är Linnea Dahlberg, men ända sen jag föddes har jag kallats för Nea. Jag är föddes 2 september 1999 i vårat badrum. O ja, ni läste rätt, jag är född i badrummet. Ända sen småbarnsben har jag älskar djur och mitt första egna djur var en guldhamster som hette Busan. Jag har även haft marsvin innan jag fick min första helt egna hund, Saga. Ville har vi haft sen jag var 5-6 år, men han var inte min egen. Men det var han som fick mig att bli intresserad av hundar och hundträning. Det var han som fick mig att bli såkallad "agilityberoende".
 
När sommarlov 2009 börjat fick jag hem min första helt egna hund. Min fina, underbara, Saga. Hon var så liten och söt när hon kom hem till oss! Väldigt nyfiken var hon också ;) Jag gick en valpkurs med henne, och sen en fortsättning efter den. Hon var fakitskt väldigt lydig, bara man hade köttbullar i handen ;) Det knöts starka band mellan oss 2 och vi blev tajtare för varje dag som gick. Nu för tiden blir jag nästan rädd när jag tänker på hur mycket jag tycker om henne... Rädd för vad jag ska göra när hon inte längre finns vid min sida... 
 
Just det, det var mig jag skulle skriva om. Inte mina hundar... Om jag skulle försöka beskriva mig själv så skulle det nog bli hundgalen, för det mesta glad och ganska ordningsam. Jag älskar att shoppa saker till mina hundar, fast jag tycker inte att det är lika kul att köpa nåt till mig själv. Om det inte är något som jag ska ha i hundträningen såklart ;) 
 
Mitt livsmål är att innan jag fyllt 40 ska jag ha tävlat i agility SM och kanske även VM. Kortsiktiga mål var det här ja ;) Nej men det är ett mål som jag verkligen skulle vilja klara, det vore hur häftigt som helst. Men det är en lång väg kvar till dess, så det är tur att jag har nästan 25 år på mig. 
Update: Målet med att kvala/tävla SM är uppnått! 25 år innan deadlinen ;) 
 
 
 
 
Jag fotar och filmar med en Nikon D3100. Till den har jag antagligen objektivet AF-S Nikon 18-55 f/3.5-5.6 eller AF-S Nikon 55-300 f/4.5-5.6. Det är helt okej att låna mina bilder (skulle dock bli väldigt förvånad om någon skulle vilja det, haha) men då vill jag att ni berättar det först :)
 
 

Kommentera här: