Svar på frågestunden

Datum:
Bättre sent än aldrig!
Det skulle vara en video men det gickinte att ladda upp eftersom jag hade redigerat den i Windows Movie Maker och jag vet inte hur man ändrar så att det sparas någon annanstans..
Men här kommer svaren:

Varför sheltie? För att jag o mamma ville ha en agilityhund och då såg vi sheltiesar på agilitybanorna och tyckte att de var duktiga mm ;)
Berätta om Saga? Saga är min bästa vän, hon betyder allt för mig! Hon är 3 år och hon är rasen shetland sheepdog. Det får räcka annars kommer jag skriva lååångt, det finns så mycket att berätta om henne! :)
Vad är agility för dig? Agility för mig är det roligaste jag kan göra med mina hundar, det är superkul!!!!
Hur ser en dag ut för er? En dag för mig och hundarna (en skoldag) är att jag går ut med de vid efter kl 5 på eftermiddagen ungefär då de har fått mat. Mer går jag  inte ut med de på en vardag. SJälvklart blir det mer på helgerna när jag är ledig, då får jag hjälpa till mera, men annars hjälps vi åt. För mamma/pappa går ut med hundarna på morgonen, sen tar mormor o morfar hand om hundarna medans jag är i skolan och mamma o pappa är på jobbet. Sen kommer de ner till oss och då går de ju så då får hundarna en promenad, sen går jag ut med de som jag sa, sen brukar mamma bara släppa ut de när vi går och lägger oss. Men de är hon bara på gården med de så de får kissa innan de ska sova :P Mer än den promenaden blir det inte för mig på en skoldag :P Oftast gör jag något med hundarna också, tex agility ;)
Var bor du? Jag bor i Sverige.. :P I en liten stad som heter Nora som ligger utanför Örebro :P
Chips eller popcorn? Båda hah :P
Fredag eller Lördag? Fredag, för då har man hela helgen och massa "frihet" framför sig :P
Tv eller dator? Dator :)
Går skolan eller Saga först? tex om saga blir sjuk så vad prioriterar du? Om Saga blir sjuk kommer jag stanna hemma från skolan punkt slut.
Hur ofta går ni ut på promenad? Det sa jag typ i frågan "hur ser en dag ut för er" men på helgerna går jag ut mer och längre som sagt :P
Vad tycker du om rasen cavalier? Jag tycker att rasen cavalier är väldigt fina först och främst.. Men de verkar väldigt glada och arbetsvilliga! Jag ville jätte gärna ha en cavalier king charles spaniel förut, men det blev en sheltie istället ;)
Ska ni på hundläger iår? Nepp, vi har aldrig varit på något sådant :P
vad det bästa du vet? Djur! Att liksom få vara vän med djur och få en relation med de.. Djur är liksom det mitt liv går ut på känns det som :P
hur uttalar du sagas riktiga namn? Som det skrivs.. Maribell´s Rajtantajtan. Skulle ju kunna säga det om videon hade funkat... SURT är ordet :P
Vad vill du bli då du blir "stor"? Jag vill bli veterinär assistent! :D
Hundplaner för iår? Ha kul o träna o tävla i agility ;)
Nästa hund blir? En BC! Men jag får inte köpa någon förns jag flyttar hemifrån :( :( :(
Ditt favorit tv program? Vet inte :P
En sak du hatar? DJURPLÅGARE! Hur kan de??
Något du inte kan vara utan? Djur! Speciellt Saga o Ville ;)
Dina favorit bloggar? Nellieberntsson.se dressyrmupparna.se o många fler ;)
Om du skulle få en låna någons hund för en dag vems skulle det vara då? ´s sheltie Lova kanske..? Vet inte riktigt ;)
VAd kan saga för tricks? Kan visa de i en video någongång. Fast hon kan inte så många roliga... :P
VAd är det bästa med hundar? Att de står vid ens sida hela tiden. De finns där för en o sviker aldrig o snackar aldrig skit.
Vad gör du på fritiden utan Saga? Rider o grejar med hästar ;)
Beskriv dig med 1 ord? Glad, nej men jag vet inte :P
Beskriv Saga med 1 ord? BÄST!
Beskriv Ville med 1 ord? MYSIGASTIVÄRLDEN!
Ville eller Saga? Svarar inte på den :P
Favorit hundras? Bordercollie :D
Säg en hundtränare du gillar? Gillar ingen speciell hundtränare men jag gillar en agilityförare och det där är Richard Isoluoma, han och hans hund är amazing, de är min o Sagas förbilder :P
en dag du alltid ska komma ihåg? Då Saga kom hem till oss, bästa dagen i mitt liv var det, ärligt talat.
Ditt bästa hundminne? Den frågan som står över har samma svar som denna :P
Hur ser ditt rum ut? Rosa :P Kan visa det någongång..
En ras du inte vill ha? Alla raser är bra..
En ras du måste ha? BC!
En ras du tycker att är ful? Asså, det finns ju hundar som inte är så vackra.. Men jag tycker inte att någon är jätte ful men det skulle nog bli puli i sånafall, fast de är charmiga faktiskt!
Kanin eller marsvin? Marsvin, eftersom jag har haft det :P
Hur länge har du tävlat i agility? Sen Saga var 1,5 år och Saga är 3 år så det blir i 1,5 år :P
Hur hög är Saga? Vet inte, men under 35 cm iallafall eftersom vi tävlar i Small, men skulle chansa på 33-34 cm :P
Hur lång är du? 1,56 m :P
vilken häst är det på headern? Har bytt header nu men det var en ardenner som heter Fox som ägs av Anna Ljuden.
Skriv din topp 5 på hundraser!
1. Border Collie
2. Shetland Sheepdog
3. Border terrier
4 o 5. Vet inte.. Kanske Cavalier..? Äsch jag vet inte :P
Vill du ha en ny hund? En ny.. Då tänker jag att jag måste byta ut Saga eller Ville och det vill jag absolut inte men jag skulle mer än gärna vilja ha en till hund!! ;)
Om Saga fluffboll skulle bli överkörd, vad skulle du göra då? Dö.
Hur ofta byter du header egentligen? Ofta, blir aldrig nöjd med de. De blir så fula så jag stör mig på de så då gör jag en ny :P
Hur många år har ni haft Ville? Han är 7 år, så i 7 år hah :P
Gillar hundar att åka båt? Nja.. Det är väl olika från hund till hund, men Saga tror jag inte skulle gilla det eftersom hon HATAR vatten fast Ville har varit med oss i båten och man kan inte säga att han gillade det, men han hatade inte det heller :P
Vad gillar du bäst, hundar eller hästar? Lika mycket.. Fast det klart eftersom jag har egna hundar så får man ju en bättre relation med de än med ridskolehästarna som man rider en timme och sen lämnar de till någon annan liksom :P
Skulle du vilja ha en häst, isånafall vilken sort? Ja, jag skulle vilja ha en häst, men jag vet inte vilken sort för jag bryr mig inte om det det viktigaste tycker jag att det är hur hästen är.
Vad vill du hälst, gå upp klockan 6 eller sova i garaget hur länge du vill? Svårt val, kan faktiskt inte välja för min säng är såå himla skön men att sova hur länge man vill är vääldigt lockande!!
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Vet inte, haha.
Hur många tävlingar har Saga och Ville vunnit eller kommit över 5:a på? För det första så tävlar jag inte med Ville (känns som att det är dags att berätta i ett inlägg om varför men jag lovar det kommeeeer!) för det andra så har jag ingen aning om det hahah :P
Hur gammal var du när du började träna agility? Jag har kört agility i hela Sagas liv och hon är 3 år men sen körde jag innan med Ville men har ingen aning om när jag började men jag kanske var typ 8-9 (?) :P
Hur ofta tränar du och Saga agility? Vi kanske tränar en gång i veckan på klubben men så tränar vi hemma oftare ;)


Klart! //Nea

Kommentera här: