Agility träning uppe på klubben

Datum:
Hej!
Idag var jag o mamma uppe med hundarna och tränade på brukshundklubben. Först gick vi en runda i skogen som tar lite mindre än en timme. Vi gick förbi ett hus där det brukar vara 2 Grand danoiser men de var inte ute, men när vi gick förbi där så släppte dem som äger de ut dem.. Så de sprang mot oss och skällde (fast de kom ju inte ut till oss för det är inhägnat) så Saga blev livrädd och stack iväg (fegis hund jag har hihi). Så jag fick gå och koppla henne och typ dra med henne.. Stackar hon var jätterädd.. Men försökte att inte låtsas om de så att hon inte skulle bli ännu räddare..
Sen, mitt ute i skogen stötte vi på en älg som stod ganska långt bort :o Fast ingen av hundarna märkte det, det kanske var tur :P  När vi hade gått våran promenad så körde jag agility. Vi byggde ingen bana utan vi körde på de hindrerna som stod framme. Så med Saga tränade jag bara enkelt, mest rakt fram med någon sväng men inga byten eller så. Tränade lite på balansen och gungan också, för nu när det har varit vinter och vi har tränat i ridhuset så har vi inte kört balanshindrerna eftersom vi inte hade med dem dit. Det stog en dubbelbox där också så vi körde den någon gång och det gick bra! Hon var pigg o glad ;) Körde med Ville också och han var duktig och glad han med! :D
Hihi kolla deras ögon lyser :P :o
//Nea

Kommentera här: