April

Datum:

Hej på er!
Jag är så himla hög på agility just nu. Är det ens möjligt att det kan vara så kul som det är? Helt sjukt faktiskt. Senaste inlägget jag skrev hade vi precis kvalat till SM. Det var heeelt galet! En av mina största drömmar, men trodde faktiskt inte att vi skulle hinna kvala till 2015, planen var att försöka till 2016. Men vi gjorde det. Vi kvalade och det känns fortfarande overkligt. Just för att det är så himla stort för mig. Så nu taggar vi verkligen till slutet av juni, då ska vi för första gången få tävla ett mästerskap.

Planen är att vara i toppform inför SM. Då ska allt sitta och vi ska jobba hårt för att det verkligen ska göra det. Planera våra träningar för att få ut så mycket som möjligt av de. Speciellt de där j***a kontaktfälten ska sitta! ;) Jag vill känna mig så samspelt som möjligt med Diza, lite på henne och sist men inte minst, inte underskatta henne och mig. Det sistnämnda har jag faktiskt skaffat hjälp för. Är nämligen anmäld till en onlinekurs i tävlingspsykologi. Det ska bli skitkul rent ut sagt och jag ser fram emot den. Jag går den kursen för att kanske blir lite mer tävlingsinriktad och för att kunna prestera så bra som möjligt. Tror att det fortfarande går att anmäla till den kursen om någon är intresserad. Börjar dock inte förrän i slutet av april. Kursen finns på out-n-out.education.

Vi har även börjat träna utanför agilityplanen. Både kondition och styrka. Vet faktiskt om det hjälper oss att bli snabbare på agilityplanen, men jag hoppas det ;) Jag går iallafall på grupp-pass 2 gånger i veckan. Diza får stå på pilatesbollen, springa intervaller, gå med klövjeväska, gå långpromenader osv. Vi har även börjat springträna lite, jobbigt men samtidigt kul på något konstigt sätt ;) Så jag hoppas verkligen att denna träning ska få oss att bli snabbare, men vi får väl se :P

Framtiden då? Jo inom närmaste tiden ska vi gå en kurs, träna och även tävla en hel del. Kursen vi ska gå är för Annica Aller och är i slutet på april.

Vad har hänt då? Ja, minnet är bra men kort. Haha typ så. Vet inte vad jag ska skriva här ;) Nej men senaste tävlingen vi var på var i Linköping. Första loppet gick jag in med inställningen att hon kommer hoppa kontaktfälten och att jag skulle ta om de. Jag gick alltså in med inställningen att vi skulle diska oss, så det gjorde vi, men inte på kontaktfälten. Jag märkte där vad inställningen gör mycket utan att jag ens tänker på det. Eftersom jag gick in med disk-inställningen så slarvade jag i min handling och var inte alls nöjd efteråt. MEEN, kontaktfälten satt! Eftersom jag inte alls kände mig nöjd över min prestation första loppet så var jag extra taggad till andra. Det nollade vi och allt kändes super, vi kom tvåa och fick vårat andra CERT. Ett till hoppcert o hon blir champion.. Asså, jag finner inga ord. Älskade lilla hund. Även tredje loppet nollade vi men med en stor sväng som kostade mycket tid. Men är väldigt nöjd med även det loppet!

Första loppet blev tyvärr inte filmat. Eller tyvärr, det var nog lika bra. Skäms rent ut sagt över det loppet haha :P Men andra och tredje loppet blev filmat, la dock bara upp certloppet på yt.

 

Nästa tävling är i Askersund. Lördag är det individuellt, dubbla klasser. Söndagen kör vi med laget, dubbla klasser även där :)

Hursomhelst så är jag galet taggad på agilityn just nu. Vi kan, vi vill, vi ska.

 

Kommentera här: