Det som har hänt den senaste månaden

Datum:
Med risk för att de ska bli mitt längsta inlägg hittills och att ni ska tröttna på att läsa, så skriver jag ändå det här inlägget om allt kul som har hänt under tiden jag inte har bloggat...
 
Häromdagen var vi i Blexberg och vallade. Yvonne ville testa med sin sheltie Jeff och Carin med sin raket pumi Rut. Yvonne's Jeff var himla kul att se! Så fränt att se fler shelties med vallinstinkter, det måste ligga i generna (de har samma pappa) ;) Jeff gick dock något lugnare än Diza... Man kan inte tro det men Diza är himla kaxig inne i fårhagen, och det går ofta något för fort och Diza förvandlas till en piraja... Men hon har sina stunder (läs sekunder) då hon går riktigt fint! Man märker dock när hon börjar bli trött för då är plötsligt fårskit väääldigt intressant ;)
 
 
 
 
Vi har varit på valpträff också! Eller nja... Jag har ju ingen valp men kommer ni ihåg om att jag har skrivit om min kompis Åsa's kennel Vall-Lykkes? Vi träffa ju valparna ganska mycket innan de flytta hemifrån och när Åsa skulle ordna en valpträff blev vi ju bara tvungna att åka dit och träffa alla "små" igen. Av totalt 7 valpar var 4 valpar med på träffen, varav en var den som Åsa behöll, Lykke. Så Lykke fick träffa sina 3 syskon igen och ja, de hade ganska kul ;) Alla valpar fick prova på vallning och alla hade, mer eller mindre, vall i sig. Vilket var kul att se! :D Men tyvärr så kom varken Bulldozer, Tippen eller lillabrun (eller som de nu heter Loke, Louie och Happy) som var mina 3 favoriter. Så det var lite synd men förhoppningsvis kommer de på nästa träff :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi har kört massa kul agility, både på träning och tävling. Men träningen går mest åt att träna på kontaktfält. Ahh juste, Dizas kontaktfält... Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om de :P De sitter som en smäck på träning men på tävling är det som om hon aldrig har hört talas om det förut?! Den senaste tävlingarna har hon inte tagit 2 på 2 av utan bara hoppat, speciellt på A-hindret. Hon har varit på gränsen av att inte nudda kontaktfälten och jag tror att domarna har dömt ganska snällt, vilket jag ändå är glad för ;) Annars skulle ju inte Diza vara i klass 2 nu ;) Förresten det har jag glömt att berätta,DIZA ÄR I KLASS 2!!! HERREGUD DET ÄR HELT CRAZY MEN MIN LILLA BLÅ ÄR I KLASS 2! Med totalt 7 pinnar i hopp klass 1 fick hon tillslut sina 3 pinnar i agilityklassen och var redo för uppflytt i både hopp och agility, så jag flyttade upp henne! Sen uppflytten har hon kört två tävlingar, första kom hon 1:a och 2:a så det blev två pinnar där. Senaste tävlingen var det 2xHopp och 2xAgility, hon diskade sig i ett hopp och ett agility lopp, men vann ett av varje också!!! Så nu har min lilla skitunge 2 pinnar i agility 2 och 2 pinnar i hopp 2!! Helt galet... Tänk tanken, en pinne till och hon är i klass 3.. Läskigt men otroligt roligt!
 
Sagis då? Jo, hon tränar också mycket på balanshindren. Men inte just för kontaktfältens skull utan för att hon har haft ganska dåligt med fart på de, o så vill vi ju inte ha det. Så vi har tränat massa med fart där, och kastat leksak i slutet. Så hon har fått mycket bättre fart där, speciellt på balansen. Förut kunde och gå över den, nu galopperar hon för fulla muggar ;) Tycker hon har varit ganska koncentrerad på tävling faktiskt och har haft helt okej fart! Hon har fått placeringar men det har tyvärr inte räckt till pinne. Men vi har ju fått fina rosetter iallafall ;)
 
 
 
Här är film från senaste tävlingen, en kvälls tävling i Gangef Floda. Film på Dizas två nollor (vinster+pinnar) och Sagas nolla som slutade på en 3:e plats :D
 
 
Imorgon åker vi mot Hällefors för att tävla, skoj! Börjar packa väskan idag och gör det sista efter tävlingen imorgon för på söndag morgon och vi till Öland! 1 vecka på camping i en villavagn i närheten av havet ser vi framför oss, med tävlingar tors-sön i Kalmar. GuldAgility ska bli så himla skoj!! Har sett fram emot den här tävlingen hur länge som helst och äntligen ska den snart bli av. Jag får rysningar av att läsa det 15 sidor långa PMet och se kartan av tävlingsplatsen. De ska ha 6 banor, seriöst, 6 banor! Känner på mig att det här kommer vara den bästa tävlingen någonsin om allt flyter på som det ska, de verkar ha lagt ner ett himla bra jobb på att den ska bli det, bäst alltså. Tävlingen kommer live-sändas och det kostar 39kr/dag att kolla på det eller 99kr för alla fyra dagar :)
 
 
Så, då hörs vi om ca 1 månad när jag har bloggat igen! Nejdå, ska försöka blogga oftare, 1 månad är på tok för länge mellan inläggen!
 
Julia

Dinna vovvar kör small?! Är hindervakt small hopp tors-lör! :)

2014-06-27 @ 16:12:40
URL: http://monstertassar.weebly.com
Sara

Ni är så bra!! :D

2014-06-27 @ 17:18:59
URL: http://hundtokigast.blogg.se

Kommentera här: