Fredag, en pall och tävling i söndags

Datum:
Då var det dags för ett inlägg här igen då, var ju ett tag sen. Det har varit en jobbig vecka med massa prov och plugg, haft det väldigt jobbigt att gå upp på mornarna. Det blir iallafall lättare när man vaknar och ser min lilla Diza som alltid är superlycklig, hon är inte morgontrött hon inte. Skönt att det är fredag iallafall och äntligen helg, jag ska äntligen få andas ut lite och ta igen mig. Har dock gett mig på något riktigt dumt, nämligen frivilligt godis-stopp ända fram till sommarlovet. Hur tänkte jag där liksom? 
 
Hur som helst så har jag inte tränat vovvsingarna någon gång den här veckan, så idag var det dags :) Tog fram en liten pall som jag tänkte vi kunde göra något kul med. Saga fick springa och ställa sig på den med framtassarna, vilket hon fattade direkt eftersom vi har tränat med tasstarget förut. När Saga hade fått tränat lite fick Diza testa på och ställa sig på pallen med henne små framtassisar. Väntade ut henne lite, lockade lite med godis o sen ställde hon sig tillslut på den *klick* och godis :)  Sen så fattade hon det och Saga fick träna igen. Jag ville göra något nytt med henne eftersom hon redan kunde stå på pallen med framtassarna, så hon fick lära sig att stå på den med baktassarna. När det sedan var Dizas tur igen så plockade jag upp lite godis och när jag sedan kollade upp hade Diza ställt sig med baktassarna på pallen precis som hon såg syrran göra innan! Hundar är nog smartare än vad man tror!
 
I söndags var vi och tävlade i Kungsör, riktigt kul var det! Dock märktes det att vi inte har tränat på länge, på både gott och ont! Det som var bra var att båda tjejerna var riktigt taggade på att köra! Men det dåliga var att vi var lite otippade, Diza stannade inte på ett enda kontaktfält och jag hade lite svårt att tajma svängarna. Våra resultat blev för Saga, 2 nollade lopp och ett med 5 fel. Felet var en vägran, det var ett hinder som hon kom helt rakt imot, men hon går ändå bredvid hindret. Typiskt Saga fel alltså. Diza fick 2 disk och ett nollat lopp. Diskarna blev när det var tunnel under balansen, vi har aldrig tränat det vad jag kan minnas... Jag tyckte att mina tjejer skötte sig jättebra iallafall! Saga var fullt koncentrerad och luktade ingenting! Diza rännde på som vanligt! Blev en liten film från hopploppen som ni kan se här under.
 
 

Kommentera här: