Vintern suger, tips på träning? Och lite banor

Datum:
Hela vintern har blivit en agilityvila för oss, tråkigt nog. Men ändå skönt för hundarna att verkligen vila ut efter 2013´s agilitysäsong. Vi har iprincip bara tränat varannan söndag... Eller ja, vi har tränat lite hemma också iochförsig. Ångrar verkligen att jag inte flyttade in våran mini-balans till källaren medan det fortfarande gick! Kontaktfält skulle verkligen behöva tränas nu!
 
Medan vi väntar på agilitysäsongen, ska vi verkligen försöka ta tag i fys och styrketräningen! Har sagt det ett antal gånger nu, och jag märker att jag är väldigt dålig på att ta tag i saker. Men jag har iallafall börjat gymma några gånger i veckan, funderar på att lägga upp något slags schema för hundarnas träning också. Vet inte riktigt vad det finns för träning för hundar egentligen men jag har iallafall tänkt att de ska få springa (både intervaller och "non-stop sträckor"), backintervaller, pilates och cavaletti kanske? Även att de ska få gå med klövjeväska. Någon som har nåt bra tips eller länk med fys/styrke-träning för hundar? Lämna gärna en kommentar isånafall!
 
Har letat upp lite banor/kombinationer som jag vill köra i vår med Diza. Även ritat några själv... Ganska lätta banor, men jag vill lära mig att tajma bytena med henne, då hon är helt annorlunda att göra än Saga och då måste jag också tänka annorlunda. Eller annorlunda och annorlunda, jag måste bara lära mig att göra byterna lite tidigare än vad jag är van vid ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Elin o Olle

Fina banor :)
är det ok om ja sparar ner någon av dem? :)
va ritar du i för program? ^^

Svar: Klart att du får spara ned de, har själv gjort det med alla banor förutom de två nedersta som jag gjort själv :P
Det jag använder går att ladda ner här:
http://www.agilitysport.info/flexie/Banritprogram.exe
Nea Dahlberg

2014-02-08 @ 01:29:03
URL: http://teamtollare.blogg.se/
Julia

Vill också ta tag i konditions träninv, men det händer aldrig! D:

Okej om jag tar några av banorna? :) Behöber öva på alla dessa byten...

Svar: Absolut är det okej!
Nea Dahlberg

2014-02-08 @ 10:34:33
URL: http://aktivatassar.wordpress.com

Kommentera här: