Helt plötsligt var lovet över

Datum:
Söndag idag... Jag är riktigt trött på att loven alltid går så förbaskat fort! Det har inte hänt något speciellt under lovet iallafall, vi har bara slappat och haft det bra :)  Inte helt tokigt har det varit iallafall, tänkte ta tag i tusen saker men nu när lovet är slut har jag inte gjort ett dugg! Dumt nog, jag borde ta vara på loven mera :P
 
Hur som helst var vi och tävlade i söndag, alltså för en vecka sen. Både Saga och Diza löpte, men jag tävlade bara med Diza för Saga vill inte ha på sig tikskydd. Det gick faktiskt förvånatsvärt bra att köra agility med tikskydd på Diza. Innan det var våran tur så var hon lite tveksam, men så fort vi började köra märktes ingen skillnad. Bara att hon höll upp svansen rakt upp i luften ;) Första loppet diskade vi oss då jag sprang iväg innan hon hade hoppat (på ett staket), så hon gick förbi hindret. Men det andra och tredje loppet blev felfria. Vi kom 7:a och 8:a, det är helt enkelt tiden som saknas. Men jag är så himla stolt över min tjej, jag tycker att det är lätt att glömma bort att hon faktiskt inte är så gammal och bara har tävlat ett fåtal gånger. För att hon är såpass duktig :) Enligt mig iallafall ;) Vi filmade så det kommer film någon dag :)
 
Idag blev jag helt plötsligt sugen på att träna lydnad. Konstigt nog. Så efter en promenad med hundarna så gick jag, Saga och Diza ut på gatan och tränade lite :) Gick faktiskt ganska bra! Diza var duktig att stanna där jag bad henne att vara medan jag tränade Saga. Men Saga däremot ville inte stanna, utan hon ville vara där jag o Diza var, och jag lät henne vara där för hon störde inte :) Men lite gulligt var det allt när Saga var bakom Diza och gjorde allt som jag bad Diza att göra, hahah ;)
 
 
Jag har fixat ihop en liten sele till Diza, visst blev den lite söt? ;)
 
 
karin

Gud vad fin sele? Är den gjort av paracord? Hur gjorde du den? :D

2014-02-23 @ 22:22:11
Sara

Jättefin sele :D

2014-02-24 @ 10:49:37
URL: http://hundtokigast.blogg.se
Phetra o

Grattis till fina placeringar. Ni är så duktiga. Nu börjar det bli mer gräs än snö så nu är det snart utomhusträning. Då hoppas jag att du kan hjälpa mig med min flänggurka :-)

2014-02-28 @ 19:59:01

Kommentera här: