Det här med löp

Datum:
För några dagar sen märkte vi att Saga löper... O vi som ska tävla på söndag! Men man får faktiskt tävla  om hunden har tikskydd på sig. Och det är inte ens någon idé att testa ha det på Saga, hon går ju knappt med täcke, så tikskydd, nää knappast. Det var bara att stryka henne.
Fick då istället se fram emot en hel dag med Diza! MEN igår märkte vi att Diza också börja löpt. Fan. Från 2 till 0 hundar att tävla med. Nej, men Diza finns det lite mera hopp om att hon ska kunna springa med tikskydd. Det blir hårdträning tills på söndag i att ha på sig tikskydd! ;) Än så länge ser det inte så lovande ut. Om jag sätter på henne det, går en bit bort, ropar på henne så står hon bara kvar och viftar på svansen. Utan de så skulle hon ha varit framme hos mig på mindre än en sekund ;)

 
Lollo

De här är inte riktigt samma sak men, min hanhund va så när han fick på sig tratten. Men lyckades få honom att röra på sig och gilla tratten med hjälp av klicker å en massa godis. xD Kanske funkar att göra så med dom oxå?

Svar: Har tänkt att göra typ så jag med :) Iallafall göra något som hon tycker är kul, så tror jag knte hon kommer bry sig så mycket sen :)
Nea Dahlberg

2014-02-11 @ 16:56:25
URL: http://spiken85.blogspot.com
Julia

Löp kan vara väldigt jobbiga... speciellt när man har en hund som min som blir deprimerad.

Svar: Ja, min Saga blir skendräktig efter löpet... Då blir hon jätte seg och vill inte gå promenader... Utan hon vill bara hem till sina "valpar" som hon har i min säng. Det är faktiskt jättejobbigt, hon är verkligen inte sig själv då.
Nea Dahlberg

2014-02-11 @ 17:01:00
URL: http://aktivatassar.wordpress.com
Lollo

Okej, lycka till. Håller tummarna för att de kommer gå bra så ni kommer iväg på tävling iaf. :)

2014-02-11 @ 17:28:33
URL: http://spiken85.blogspot.com
Karin

Vad segt att det blev så :( Kan inte du skriva vilka tävlingar ni har planerat i framtiden? :)

Svar: Jo absolut kan jag göra det :)
Nea Dahlberg

2014-02-11 @ 21:59:20

Kommentera här: