Lagtävling, nybörjarkurs, backa i träningen, SNYGG jacka och t-shirt

Datum:
Hej! Känner att jag dragit mig för att blogga. Känner att jag har så mycket att skriva om, så om jag sätter mig vid datorn och börjar skriva kommer jag vara fast ett tag. Låt oss försöka få det här kortfattat, (tilllägg: blev inte så kortfattat som jag ville, men men ).
 
I lördags tävlade vi i lag. Whaaat? Japp, vi har startat ett lag tillsammans med min kompis Barbro och hennes två hundar Lexie & Kevin. Agility - Run for fun heter laget efter mycket fundering och namnförslag ;) Lexie är en blandras på 8 år och Kevin är en liten sheltie på 2,5 år. Båda tävlar i klass 3. Jag var supertaggad på att tävla lag! Första loppet var ganska kaos för alla... Lexie disk, Kevin 2 vägran, Diza en vägran, Saga 10 fel och en herrens massa tidsfel. Totalt blev det 49,42 fel, MEN tydligen var vi de enda som kom runt så vi VANN hahaha :P Helt galet ju! Andra loppet nolla alla (Saga fick dock tidsfel) och vi kom 3:a!  Tredje loppet blev vi 2:a och sista loppet diska jag och Barbro en varsin hund så det blev en disk för laget.
Men det är helt GALET JU! Första tävlingen med vårat lilla lag och 2 SM-pinnar fick vi med oss hem! 
 
På måndagar nu för tiden går jag nybörjar kurs. Ännu ett whaaat? Jo, en kompis till mig har köpt två shelties i ungefär samma ålder och nu anmält de till en nybörjarkurs. Men hon ville helst bara köra en hund själv på kursen, så hon fråga mig om jag ville gå med en hund :) Självklart ville jag det ;) Så två kurstillfällen har det varit för mig tillsammans med Heidi som hon heter. Ganska kul att gå en nybörjarkurs då jag faktiskt aldrig har gått någon :P
 
 
 
Skrev för ett tag sen om att backa tillbaka till ruta ett i agilityträningen igen. Idag gick startskottet för det och jag har ett mål att inom nästan en månad kunna se en viss skillnad. Jag tycker att Diza har tappat lite fort, antagligen för att vi har tränat på banor som de andra har tränat på, och de ligger på en hög nivå. Diza klarar det fint, man glömmer bort att hon inte är så gammal, men än så länge känns det som att vi bara ska träna massa enkelt och grundläggande igen. Framåtsugs-träning i nästan en månad framåt ser vi fram emot och jag tror & hoppas att hon kommer ha mer fart efteråt :) När jag ändå bara ska träna enkelt med Diza, så gör jag samma sak med Saga. Jag tror att det blir toppen :)
 
Så idag tränade vi framåtsug på klubben, vi körde ett hopp x2, en tunnel och sen ett hopp igen. Sen kastade mamma en godispåse i slutet som de fick jaga i kapp. Överraskade ibland så att de fick godiset efter tunneln eller kanske redan vid första hindret :) Å håll i hatten vad Saga sprang, OM hon bara kunde ha den farten och koncentrationen annars också. OM... 
Grymt jobbat av båda mina fisungar! 
 
 
Måste ju förresten bara vissa min AP-SNYGGA jacka jag hade beställt av Yvonne på lindetrycket! Hur snygg liksom? Yvonne var så gullig så att jag fick en t-shirt som jag kan ha när jag tävlar Diza. Tack <3

 
Emma

Åh vilken snygg jacka! En sån skulle jag också vilja ha! :)

2014-04-17 @ 11:37:53
URL: http://emmaochaska.se
Julia

Den jackan och tröjan!!!! wow! <3 me want ;)

skoj med ett lag :D vill också vara i ett i framtiden :)

2014-04-17 @ 11:56:32
URL: http://aktivatassaf.wordpress.com
Linn

Hej!

Du köpte ju en gång ett Hurtta kyltäcke till Saga. Tycker du att det funkar bra? Tänkte beställa ett sånt åt min Shetland Sheepdog men sen läste jag på vissa hemsidor att några hade skrivit att det eventuellt kunde skada musklerna, så då vart jag lite osäker men hur tycker du att det funkar? Är det värt att prova ett?
Kram

2014-04-19 @ 12:03:19
URL: http://teamsz.blogg.se

Kommentera här: