Namn

Datum:

Uppdaterade nyligen blogg.se appen, och gud så mycket bättre allt har blivit! Nu går det att göra allt på iPad/iPhone som man kan göra via dator. Kul! :) Det gav mig en liten kick till att blogga ;P Funderade ett tag på vad jag skulle blogga om, och kom på att jag kanske ska berätta varför mina hundar heter som de gör, haha :P

Let's do this :)


Ville- När vill höll på att fundera ut ett namn till honom, så kom min bror att tänka på en docka jag hade som jag hade döpt till Ville... O så fick det bli det :)

Saga- Hon hette faktiskt det när vi köpte henne. För att hon hade 2 syskon som dog vid födseln, det var bara Saga som klarade sig. Sen fick hennes mamma nån sjukdom eller nåt så att hon inte kunde ge Saga någon mjölk... Så hon fick flaskmatas. Det var alltså en saga att hon överlevde, därför fick hon heta Saga :)

Diza- Det var en som tipsa om namnet Dimma, och det kom man att tänka på dis... Och då kom vi på namnet Disa, men vi ville hellre ha Z istället för S :)


Det var så de fick sina namn :P

Kommentera här: