Första utställningen

Datum:

Så, då har jag ställt ut Diza för första gången. Det gick som förväntat, inte så bra... Det var en sheltietik till och den tyckte domaren var mer välbyggd och äldre. Det gick bra när vi skulle springa runt, men hon var väldigt reserverad när domaren skulle kolla och känna på henne. Hon rörde aldrig Diza för hon ville bara bort 😞 Jag fick visa hennes tänder... Det skulle ha gått bättre på bord när domaren inte behöver "hänga" över henne, men bordet de hade var vingligt så de ville inte använda det :/ Så jag kunde inte ens ställa upp Diza fint för hon tryckte sig mot mig. Så det var ju tråkigt menmen.

Hon fick iallafall hp och här är hennes kritik:
Tik av mycket god typ, vackert huvud med bra uttryck, välburna öron, vackra ögon, bra hals och rygglinje, känns något liten, välskött, vacker päls, något försiktig, rör sig mycket bra.

Kritik hit och kritik dit, för mig är hon iallafall den finaste hunden i världen!

josefin

Gud vad synd! Ställde ut Solo första gången förra veckan jag med :) Dock blev han inte godkänd :( Hans svans satt alldeles för högt upp så han v ar tydligen inte byggd som en sheltie :P
Ska ni ställa ut henne igen? :)

2013-05-10 @ 21:27:46

Kommentera här: