Svar på frågestunden- del 1

Datum:

Vad heter lägret du ska till i sommar? 
Stardogs ungdomsläger 1

Har du tänkta ha hund som yrke eller bara en hobby i framtiden?
Jag skulle vilja ha det som yrke, men jag vet inte riktigt vad jag skulle jobba med isånafall.


Vilka kurser har du gått med dina hundar? 
Saga har gått valpkurs och fortsättning på den. Sen har hon gått handlingskurser i agility för Camilla Brundin, Magne och Paula, Ninnie Lindvall. Och så har hon gått en tävlingskurs för Yvonne Johansson.

Är du medlem i någon klubb? Vilken i så fall?
Var medlem i Nora förut, men det var massa bråk där så då bytte jag till Lindesberg BK

 




Hur får du tillgång till att träna i ett ridhus? Är det med din klubb eller hur får du göra det? 
Det är med klubben.

Känner du dem som du vallar med eller hur kan du få valla har du anmält dig till nått eller så? 
Jag känner de mycket väl och de har inga kurser eller liknande men de lär mig och Diza det de kan :)

Hur många gånger har du tävlat i agility? 
Oj, ingen aning! Många!

Ditt bästa hundminne? 
Åh, jag vet inte jag har så många bra!

Sämsta hundminne? 
När Ville försvann. Skrev ett inlägg om det förut

Hur går det till på en agility tävling? 
Jag kan svara på det i ett enskilt inlägg sen! :)

hur går det till på en utställning (om du har vart på någon sån!) 
Har aldrig varit på en utställning, så det kan jag tyvärr inte svara på 

Hur klipper du ihop olika bilder och filmer och musik med varandra? 
Alltså hur kan du tex lägga till musik på en video där du kör agility eller trix? Använder du ett särskilt program? Vad heter det i så fall? 
Ja, jag använder ett program som heter Windows Live Movie Maker. Och det tror jag är installerat när man köper en dator :)

 




Om man vill börja med agility när kan man börja alltså hur gammal ska valpen vara och vilka hinder kan man köra och så? Kan du inte berätta lite om det tex hur du lärde dina hundar allt och hur gamla de var och så?
Det absolut bästa sättet när man inte har kört agility innan är att gå en nybörjarekurs, det är så lätt att man lär in fel annars. Men hunden måste vara ett år för att få gå en agilitykurs.
Mina hundar har jag börjat lite smått med när de var valpar. Diza började jag med direkt när hon kom hem till oss, men då var hon 7 månader.

Vad är roligast med hund? 
Nästan allt är roligt! Men det är nog att träna eller att bara mysa ;) Det finns alltid där för en.

Favorit ras?
 Sheltie/BC

Om du var tvungen att köpa en till hund och den inte fick vara samma ras som saga, diza eller ville vilken ras hade du då valt och varför? 
En border Collie! För att det är en så aktiv och arbetsvillig ras :)


Hundarnas favorit godis? 
Korv! :)

Hundarnas favorit sov ställe? 
Sängen ;)




Resten av svaren kommer lite senare :)

 

 

josefin

Det är så tråkigt att ni ska gå på ungdomsläger 1 och jag på 2 :( :P

2013-03-23 @ 15:01:40
URL: http://sheltiesolo.weebly.com
Julia

Vill också gå på hundlägret, men vet inte om det Ka vara 1 eller 2.

2013-03-23 @ 15:28:34
URL: http://magicalnicci.weebly.com

Kommentera här: