Kurs dag 1

Datum:

Hej!
Idag var jag och Saga på kurs :) Det var jättekul med lagom kluriga banor! Är glad över att Saga orkade hela dagen även fast det har varit så himla varmt, jag trodde inte att hon skulle göra det :)

Phetra har gjort illa sitt knä, så jag fick köra lite med hennes BC Wilda :) Hon har aldrig kört med någon annan än Phetra så vi trodde inte att hon skulle följa med mig, men det gjorde hon :) Först var hon lite trevande och jag visste inte riktigt hur jag skulle köra henne eftersom jag aldrig har kört henne tidigare, men sen kom vi igång! :) och det gick faktiskt riktigt bra! Det var jättekul, det är ju helt annorlunda än att köra med mina små råttor, man måste lämna mer utrymme m.m.

Jag tränade lite med Diza i en paus, det gick bra! Hon hade bra fart :) Men eftersom vi tränade jättelite, så körde vi lite hemma också. Byggde upp ett U med hopphinder och tunnlar, vi tränade på att hon skulle ta hinder själv utan att jag sprang precis bredvid hindret :)



Nu ska jag borsta Saga och sen ska jag ta lite kort på hundarna, i brist på annat att göra ;)

Emelie

Haha vad söt diza är! :)

2013-06-01 @ 19:54:16
URL: http://egenvilja.wordpress.com

Kommentera här: