Tävlingen igår

Datum:
Hej :)
Igår bloggade jag aldrig så jag tyckte det var dags nu ;)
 
Tävlingen igår gick sådär... Första loppet när jag satte Saga i starten såg jag att hon spanade runt redan då, kollade på hundar m.m. Så när vi började sprang hon förbi andra hindret för att hon kollade runt... Hon var allmänt okoncentrerad :( O sen sprang hon förbi en tunnel som var mitt framför nosen på henne... Hon sprang mot en hund som gick på sidan av planen. Då gjorde jag något som jag aldrig trodde att jag skulle göra, men jag gjorde det bara, utan att tänka mig för. Jag gick fram till Saga och tog tag i henne och sa att det faktiskt inte var okej att göra såhär. Jag vet inte vad som fick mig att göra så. Kanske för att hon var påväg ut från planen till en annan hund... Kanske för att jag tyckte att nu får det faktiskt vara nog... Det blir faktiskt inte så kul för mig i slutändan, när hon bara springer runt och ignorerar mig och mina hjälper... Och är typ nonchalant mot mig. Speciellt så känns det inte så kul när jag vet vad hon kan. Jag vet hur duktig hon är. Men det runt om planen blir väl för mycket för henne, hon måste ha koll på det som händer utanför. Men iallafall efter jag tog tag i henne skärpte hon till sig, och det gick jättebra hela vägen in till mål. Så kanske behövde hon det, även fast jag känner mig taskig.
Dock märktes det inte av i andra loppet, då var hon okoncentrerad igen... Men vi lyckades iallafall komma runt, felfritt, men det kändes inge bra alls. Men när jag kollade på filmen sen, så såg det bättre ut än vad det kändes iallafall. Men vi fick 0,54 sekunder i tidsdel. Fast vi kom på 14e plats av ca 65 startande så det får jag faktiskt vara nöjd med :) 
 
På plats fanns det några försäljare, så jag köpte ett kyltäcke till Saga som de sålde ut. Det kostade bara 325kr :)
 
 
 
Elin och Olle

ja tycker du gjorde rätt, ja hade gått fram o tagit tag i min hund o rytit till, de e visligen för han behöver det, ja gjorde de på vår tävling o tog honom till starten igen o tog om allt o då tog han alt :)
sen kanske hon inte e tävlings mogen om hon gör så på lopp nu? kanske borde träna mer med störning innan ni börja tävla :P

2013-07-16 @ 00:40:49
URL: http://elinalbertsson.weebly.com/

Kommentera här: