Lärorik träning

Datum:
Idag vi varit och tränat på klubben med Yvonne. Hon har nyss varit på kurs utan hund för Lisa Frick och Tereza Králová så hon hade massa nytt och roligt att lära ut :D
Vi tränade bl.a på dubbla blindbyten, vilket var jättesvårt att tajma i början! Men efter några gånger så satt det faktiskt, mer eller mindre ;) 
 
Men jag MÅSTE lära mig att böja på knäna, jag fattar tydligen inte att det går att böja på de? Jag måste också lära mig att INTE peka upp mot himlen, hundarna blir så förvirrade då för de förstår inte hur skjutton de ska komma ända dit upp :O 
 
Men jag gillar faktiskt den här sortens handling :) Tydligt, snäva svängar, säkert, ja listan kan göras lång om vad som är bra med den. Om bara matte lär sig allt så ska det nog funka finfint ;)
 
Tack Yvonne för en rolig och lärorik träning :D
 
 
 
Här kommer lite bilder på Hobbe Casper :)
 
 
 
 
 
Yvonne

Kul att du tycker om handlingen, det gör nämligen jag med ;) Jag har en hel del mer vi ska träna på =)

Fina kort dessutom =)

2013-07-25 @ 19:41:47

Kommentera här: