Kollar på Vallning

Datum:

Hej!

Just nu sitter jag mitt ute i ingenstans på ett gärde. Jag hejar på Åsa o Schomi som tävlar i Vallning :D Det är låååångt kvar tills Schomi ska få valla, men fåren är lite springiga och bångstyriga ;)

Jag har faktiskt med mig kameran men de vallar så långt ifrån så man ser typ ingenting på bilderna ;) Jag måste verkligen införskaffa ett nytt objektiv! Men det kommer nog upp lite bilder på bloggen sen, dock inte på fåren.



Igår tränade jag en sak som jag inte brukar träna så ofta med Diza och Saga... Men som jag egentligen behöver träna mycket på ;) Det vi tränade på var att den ena hunden får träna medan den andra hunden bara ska gilla läget och inte bli galen över att inte hon får träna... Så den ena hunden fick göra ett tricks hon kunde medan jag påminde den andra hunden att hålla avstånd från oss. Jag tycker att hon ska få gå runt som hon vill, bara hon inte stör oss och skäller eller ja, gör samma sak som jag säger till den andra hunden... För det är ju inte henne jag tränar då. Haha, det är svårt o förklara :P Men det gick faktiskt ganska bra! Haha :P


Nu ska jag sluta blogga och kolla lite på vallningen istället :)

Kommentera här: