En lycklig Ville

Datum:

Hej, det var ett tag sen :o Usch vad tråkigt det är när bloggen står tom... Men jag vände typ på dygnet iförrgår natt när jag tältade med några klasskompisar. Hehe :P


Idag var jag och kollade på Åsa och Schomi som tävlade i lydnad. Man blir alltid inspirerad till att träna lydnad när man kollar på lydnadstävlingar. Alla är så duktiga o lydiga! Det vill man ju att sina egna vovvar också ska vara ;) Nej men jag tycker inte lydnad är så superkul men när man har kollat på det så vill man iallafall träna det själv :P

Men när jag kom hem så tjatade jag på mamma att vi skulle åka o träna agility. Sagt och gjort. Så nu sitter vi här i bilen med 3 trötta och nöjda hundar i bagaget ;) En ganska trött matte också som har sprungit med 3 hundar utan pauser imellan ;)

Jag ville träna något enkelt med de idag så vi körde banan som är nedan. Fast gjorde om ordningen sen. Diza fick ganska stora svängar, så det ska vi nog jobba lite på. Saga dock fick jättesnäva och fina svängar, hon överraskar varje gång och det känns som att det går framåt! Den gladaste agilityvovven idag måste ha varit Ville, han har inte tränat på klubben på hundra år, men idag var det dags! Glad o sprallig var han, men han fick bara köra väldigt lite för han orkar inte så mycket. Han hänger inte med i agilityvärlden med de här nya svängarna, utan han kör det gamla traditionella ;) Har knappt kört något sånt med han, så han drog som ett levande frågetecken... Men ett väldigt glatt frågetecken :D

Kommentera här: