Din Inre ZtyrkA

Datum:

Om man bara läser de stora bokstäverna i rubriken står det något annat, nämligen Diza ;)

Nu är vi hemma från lägret Diza och jag har varit på. Jag har äntligen fått träffa min prins och min prinsessa, Ville och Saga!

Det har varit jättebra träning för Diza att bara vara där och få träffa nya hundar och människor. Stundvis var hon riktigt modig som gick fram och hälsade :)

Vi var i en träningshall och tränade... Och i den hallen kunde inte Diza koncentrera sig för fem öre! Det låg tappat hundgodis och smulor typ överallt där inne, så Diza gick bara runt o luktade och lyssnade inte alls på mig... Det blev dock bättre för varje dag som gick och nu i slutet luktade hon knappt nåt alls :) 2 gånger spydde hon upp allt godis jag hade gett henne i hallen :O Tror att det var för att hon är så glupsk så att hon inte tuggar, utan bara sväljer och därför har svårt för att "smälta" maten... Men nu slutet fick hon belönas med lick treat istället :)



Det har varit roligt att få testa på lite olika hundsporter, och det var spännande att se om det var några sporter som Diza tyckte var kul. Jag har ju snöat in mig helt i agility så jag tränar ju nästan bara det med mina hundar. Men nu fick man ju hjälp att komma gång med sporter som man inte riktigt visste hur de gick till eller hur man skulle börja träna de. Dock tyckte nog både jag och Diza att agilityn var roligast :P Det var nästan den ändå gången Diza var taggad hhaha ;) Nejdå, men det märktes att hon tyckte det var lite kul iallafall, för hon var mest koncentrerad då.

Det som jag tyckte var kul att lära mig på lägret var att massera och stretcha hunden! Jag har velat göra det med mina hundar men eftersom jag inte vetat hur man ska göra då har jag inte vågat. Men nu tror jag att jag kan lite iallafall :) Dagens freestyle-lektion var också rolig, vi fick veta hur man tränar in massa roliga trix :D Jag har testat lite med Saga här hemma :) En till sak jag tränade med Saga var frisbee! Hon tyckte att det var kul att jaga den m.m. Och nu har även jag lärt mig hur man ska träna det :D

Diza har förresten varit jättelugn nästan hela tiden. När vi paddlade kanot sov hon hela tiden och även när de hade genomgånger eller andra tränade. Det var bara när de andra körde agility som hon blev lite galen ;P

Det blir tyvärr inga kort från lägret :( Jag tog faktiskt med mig kameran men glömde tydligen minneskortet hemma :( Hahah :P

Ema

Jag filmade er när ni hoppade bana, kan skicka den till dig om du vill ha! :)
heter Emachasmira på kik

2013-07-27 @ 11:44:01

Kommentera här: