Kurs - Dag 1

Datum:

Idag har jag gått kurs för Camilla Brundin :) De delade in oss i 2 grupper, en för klass 1-hundar och en för klass 2 o 3-hundar. Så Saga och jag fick vara i gruppen för klass 2 o 3- hundar som körde på förmiddagen. Vi tränade på dubbla blindbyten, jaakkos m.m. Det ena klurigare än det andra ;) Himla bra att ha någon som står bredvid och ser alla fel man gör och har en lösning på de :) Men vad bra det känns när man lyckas tajma rätt och på rätt ställe ;) Himla kul var det, och Saga var faktiskt jätteduktig :) Hon orkade hela tiden, även fast det var hur varmt som helst! Bara det är superbra :)

En rolig sak var att Diza också fick gå kurs idag :) Hennes första kurs någonsin! :) Det var nämligen så att en av de som skulle gå kursen var sjuk, så då fick jag gå med Diza :) Diza var jätteduktig och hade bra fart och framåtsug :D

Så jag fick träna både på för- och eftermiddagen, så nu är jag trött i benen och i huvudet... Jag känner på mig att jag och hundarna kommer sova god i natt. Men imorgon ska vi upp igen, då är det dags för kursdag nummer 2 :D

Phetra o hundarna

Vad spännande, du kommer bli hur bra som helst :-)

2013-08-04 @ 11:11:19

Kommentera här: