Gårdagens träning, kf och bullbak

Datum:
Hej!  
Igår tränade vi agility på kvällen :) Saga körde jag en bana med, men den var för svår för Diza, så med henne tränade jag kontaktfält. I banan var det ett byte som är nytt för Saga och mig, nämligen backlap (tror att det stavas så...?). Saga har hur som hellst börjat fatta det, och det känns riktigt bra när vi gör det någolunda rätt ;)  Men idag har Saga vilat och det ska hon göra imorgon också för i helgen är det dags för tävling :) 
 
Dizas kontaktfältsträning går verkligen framåt! Igår tror jag att hon satte de på alla försök :D Helt grym är hon faktiskt! Det var någon gång som hon inte riktigt hann stanna och hamnade lite för långt fram. Men hon försöker så väl, lilla tjejen. En gång när jag redan hade belönat henne sprang hon upp på balansen igen och ställde sig i "position", antagligen för att hon ville ha mer godis ;) Hah sötan ♥
 
Idag har vi bara tagit det lugnt. Jag och Ville har varit hos min farmor & farfar och bakat bullar, medan tjejerna har varit hemma och slappat med mamma. Imorgon blir det dock andra bullar (ganska passande att säga när man precis har nämnt att man bakat bullar ;) ), då ska vi ut på äventyr ;) Hahah nejdå, men ni skulle nog aldrig gissa vad vi ska göra... Vi ska nämligen valla Ankor, haha :P Eller det kommer nog inte gå med Diza, så vi ska nog bara kolla på. Ska nog agera fotograf ;)
 
Jag beställde förresten paracord-lina igår. Så om jag har tur så dimper det ner i våran brevlåda imorgon :)
 
 
Emma och Charlie

Din blogg är verkligen superfin och bra! Jätte kul läsning! :)

2013-08-09 @ 16:19:45
URL: http://www.wheatencharlie.blogspot.se

Kommentera här: