VM 2009

Datum:
Hitta en bana från VM 2009 som jag tyckte verka lite intressant ;)
Så jag tänkte berätta lite om hur jag skulle ha kört den och varför just så. Vet inte om det är kul att läsa... Men jag skriver det ifall någon tycker det ;)
 

Hinder nummer 1,2,3 springer jag på högersidan. Medans hunden är på balansen springer jag och ställer mig vid däcket (4), och när hunden kommer dit efter att ha kört balansen så gör jag en jaakko. När hunden hoppar hinder nummer 5 så springer jag åt vänster och fångar upp hunden med vänsterhanden och skickar sen in den med en låg högerhand. 7,8,9 så springer jag bara... Hinder nummer 10 finns det två alternativ på antagligen ta runt hunden på höger eller vänstersidan. Jag väljer att ta runt hunden på vänstersidan med en jaakko, för att hunden får en bättre linje till nästa hinder då och för att den får mer flyt då  (högersvängen skulle bli så snäv) och de kommer med sån fart. I och med att vi gör en jaakko på hinder 10 så får vi förare ett litet försprång och vi hinner att visa tydligt på gungan (12) så att de inte tar balansen istället. Efter gungan skulle jag ha gjort ett byte (blindbyte eller framförbyte). På hinder nummer 14 skulle jag ha gjort en "nigning" (typ framförbyte fast med en hand som stoppar hunden så att den får en snävare sväng). Till slalomet (17) skulle jag velat gjort ett bakombyte men Saga kan inte det så jag hade fått gjort ett blindbyte ;) Hinder nummer 18 skulle jag ha valt att hunden ska runda på höger sidan. För att då kan man ju "sticka" när man har skickat över hunden över hindret, den ser ju ändå tunneln. Och då hinner man visa tydligt på sista hindret :)
Så skulle jag har kört banan, synd bara att det är lättare sagt än gjort ;)

Kommentera här: