2012

Datum:
 
2012 har varit ett jättebra år. Saga har utvecklats enormt mycket, både i agilityn och i sig själv. Hon har liksom blivit tryggare i sig själv.  Ville har blivit mycket duktigare på agility och självaste Diza har flyttat in!
 
 
Det har hänt mycket under det här året. Jag tänkte skriva lite saker, om ni orkar läsa ;)
 
Under år 2012 har....
Saga fått mycket bättre fart och glädje på agilityplan, hennes slalom har också blivit mycket bättre! Hon har även blivit mer "självständig" alltså att jag kan skicka henne.  Visar en liten film från en tävling som var sommaren 2011 och en film från en tävling som var från den här sommaren. Så man ser hur hon har förändrats under 2012...
 
 
Jag och Saga har fått träffa Andrea och Mille, vilket var jättekul! Vi tränade lite agility och fikade. Det får vi göra om nästa sommar!
 
 
 
 
 
 
 
 
Vi har gått ur Nora BK, och blivit medlemmar i Linde BK. I och med det har vi fått massa nya hundvänner!
 
Saga har plockat pinnar och gått upp i klass 2 i både hopp och agility.
 
 
 
Jag och Saga har gått kurs och lärt oss massa nya byten. Och vågat använda de bytena på tävling.
 
Diza har flyttat in! Hon har hunnit lärt sig lite saker, tex sitt, ligg, inkallning m.m.
 
 
 
 
Ville har blivit duktigare på agility och han tycker bara att det blir roligare och roligare hahah ;)
 
Jag har ju även fått tävlat Falcon lite och det var skoj! Dock gick det inte jättebra heheh ;) Han stressade runt och jag pekade väl åt alla håll samtidigt.... Fast det var ett lopp som faktiskt gick rätt så bra! Tills slalomet, efter det börja han riva o så missa han ett hinder och vägrade m.m men jag är ändå nöjd med det loppet.
 
 
 
 
 
Hoppas att 2013 blir ett superbra år! :)
Andrea

Åh vilken förändring i första filmen, ni har blivit super duktiga! :)

Och vi måste bara träffas i sommar igen , längtar redan :)

Sv: Jag lärde henne det genom att jag först lockade upp henne i positionen. Sedan visade jag med handen på marken så att hon tittade ner då belönade jag henne direkt och upprepade det flera gånger. Alltså satt jag där med henne och lärde henne att stå med två tassar på aet och två andra i marken och att hon skulle titta ner. Sen började jag kasta godis en bit ifrån. Då bad jag henne att vänta (som är kommandot) och då hon gjorde rätt så sa jag kom. Hon har alltså lärt sig att hon bara får lämna positionen om jag säger kom :)
Då vi gjort det flera gånger så började jag låta henne klättra upp lite mer på aet för att sedan inta positionen. Och efter en del träning så funkade hela A:et :)
Hoppas att du förstog nu :)

2012-12-31 @ 20:18:16
URL: http://sporthund.blogg.se

Kommentera här: